Gå til innhold
Arkivverket

[#64604] Tydehjelp/ tolking


Gjest Hilde Rossing
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Rossing

Kan noen hjelpe meg med konfirmant nr. 48 Johanne Maria.Kolonne for fødested: Smetop vestre Toten,????attest fra M????? af 22/11- 70. Permanent sidelenke: Lenke Hva står og hva slags attest kan dette være, mon? Takknemlig for hjelp!Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arnvid lillehammer

Med unntak av namnet på (presten?) som har skrive attesten, er eg ganske sikker på fylgjande lesemåte: (Namn): Johanne Maria Martinsdatter Losberg (Alder): 3. Marts 1859 (Altså fødsel eller dåp) (Kor frå): Snetop vestre Toten Döbeattest fra Magelet??? af 22/11 70 (Foreldre): Enkm: Martin Olsen og Pige Helene Johannesdatter Smetop (Kristendomskunnskap): god (Koppevaksinasjon): 13/8-58 Marie Reis V Toten. Vennleg helsing Arnvid L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arnvid lillehammer

Sjøkvsagt Gunnar, og takk for korreksjonen. Men av og til går det litt raskt søndags morgonen, og sidan m-en og n-en ligg ved sida av kvarandre på tastaturet, fekk eg ikkje med meg at eg bomma første gongen (under fødsel eller dåp), men traff rett andre gongen (under foreldre. Vennleg helsing Arnvid L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.