Gå til innhold
Arkivverket

[#64618] Albertine Christoffersdatter f o1870, Nordland,men hvor ?


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

Peders dåp var stedet jeg fant Albertine ;-)Mht. jenten født i Torsken: Burde hun ikke hete Pettersen ? Kanjeg regne det som sannsynligt at hun er 'min' Albertine og at hun har tatt sin fars etternavn? Ikke så vanlig på den tiden, men hvis jeg ikke finner andre......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg ser det slik at jeg må finne vielsen til Peder og Albertine for å finne ut om hun er den rette, men der kommer jeg også til kort :-(Jeg føler meg egentlig ganske udugelig på det området akkurat nå, hehe. Finner liksom ingenting..........Har lett i Torsken/Berg og Hadsel/Sortland. Noen som kan hjelpe?Hilsen Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Børre Davidsen

Hei!Etter det jeg kjenner til har du funnet rett Albertine, født 1. mars 1871 i Tranøy/Torsken på Senja. Hun var etter det jeg kan se den åttende i søskenflokken, med far Petter Kristoffersen fra Kristiansund og mor Johanne Marie Klausdatter fra Hadsel. Mora var født på Teigan i Hadsel 29.06.1831, som datter av Klaus Mortensen (født ca. 1796 i Mårsund i Bø i Vesterålen) og Maren Danielsdatter (ca. 1804 - 1895, fra Hadsel). Farslekta har lange røtter i Bø i Vesterålen, og du finner sikkert en del om dette på Bøslektsidene til Inge Johansen. Petter og Johanne blei gift 9.12.1855 i Hadsel.Med vennlig hilsen Børre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Takk for alle bakgrunnsopplysningene,Børre!-men litt uvanlig med etternavnet, ikke sant?Da setter jeg min lit til at det er hende. Men jeg skal nok finne den vielsen likevel! Dere vet jo hvordan det er - man kan jo ikke gi seg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.