Gå til innhold
Arkivverket

[#64631] Folk født etter folketellingen i 1900


Gjest Grethe Myklebust
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Myklebust

Hvor kan jeg finne en mann født et sted mellom 1900 og 1910? Alt jeg vet er at han het Anders Krisitian Andersen og var født i Drammen, bodde antagelig på Tangen i Drammen. Ble senere gift med Aagot Ebbestad, datter av Henrik og Janette Ebbestad. Jeg har funnet de sistnevnte to i folketellingen over svelvik kommune, men siden Aagot trolig var født etter 1900 har jeg ikke funnet henne. Ei heller hennes mann. Har også lett i kirkebøker for området og tidsrommet, men uten hell. Trenger litt hjelp her fordi jeg er fullstendig grønn på dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Du høres ut til at du er avhengig av mer presis informasjon mht fødselsdato og fødested. Alternativt kan du forsøke å finne vielsesdatoen, for finner du vielsen i ei kirkebok eller i en lysningsprotokoll, får du trolig de opplysningene du trenger. Hvor bodde de i sitt voksne liv?Om dette ikke lykkes, kan du velge å smøre deg med to års tålmodighet. I begynnelsen av desember 2010 kommer folketellinga 1910 på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Aagot Alvilde Ebbestad ble født 9. mars 1906 i Svelvik: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1328&idx_id=1328&uid=ny&idx_side=-35>LenkeDenne gravsteinen på Strømsgodset i Drammen er over ekteparet Aagot Andersen, født 9. mars 1906, og hennes ektemann Kristian Andersen, født 16. april 1900: LenkeOg Kristian Anders Andersen, født 16. april 1900, finner vi i Drammen i folketellinga 1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Myklebust

Tusen takk for hjelpen. Det er fantastisk! Kjempebra! Dette hadde jeg aldri greid å finne selv. Igjen tusen takk! Nå har jeg endel fakta å sette på gamle familiebilder jeg har fått. Dette gav litt mersmak faktisk. Kanskje jeg skal forske litt videre bakover i slekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.