Gå til innhold
Arkivverket

[#64642] Elen Andrine Christensdatter, f. Eiker 1855. Når og hvor døde hun?


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Kan noen hjelpe meg med å finne ut av når og hvor Elen Andrine Christensdatter døde?Hun var datter av Christen Hansen (f.1826) som bodde på Ullern eie (Vendelborg) på Øvre Eiker i 1900. Elen Andrine giftet seg i Norderhov kirke i 1880 med Even Larsen (tror han var fra Krødsherad). De bodde på Ask eie fram til rundt 1886, flyttet så til Ytre Ådal (Heen eie) og rundt 1893 til Bakken ved Haug i Norderhov. De får sitt siste (Karl Martin) 1896.Ved FT 1900 er Even Larsen enkemann og det var han også et år tidligere da datteren Elise (f.1885) ble konfirmert.Når har jeg vært gjennom alt av 'relevante kirkebøker' (diverse Norderhov Ådal) uten å finne noen innføring av dødsfall for Elen Andrine Christensdatter for den aktuelle perioden (1896-ut 1899) uten å finne noe.Har noen sett noe i andre kirkebøker som kan hjelpe meg med å 'lande' dette for meg?Og - for de som har noe 'forhold' til Christen Eeg fra Eiker (1716-1789): Elen Andrine Christensdatter var et av hans mange tipp-oldebarn.Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Før jeg begynner leting i kirkebøkene legger jeg inn enkemanden med barneflokken her i 1900. LenkeSkulle nesten tro hun ble begravet ved Haug kirke mellom 1896 ( siste barnets fødsel?) og 1900 tellingenKirkebøkene var ikke det best leselige, men jeg skal ta en titt.Mvh, Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Flott at du kom meg i forkjøpet , Carsten!Jeg skulle si at jeg har lett gjennom Norderhov klokkerbok 8 I. men du fant damen begravet likevel.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Huff og huff! Den burde jeg ha funnet! Vet ikke hvor mange ganger jeg har oversett den innføringa! Men takk til alle som var så raske med svar!Det er forøvrig ikke så lett å følge denne familien i kirkebøkene. I tillegg til Hval i Ytre Ådal, finner jeg dem i både Norderhov, Haug og Hønefoss!I FT 1900 representerer familien også et lite problem. Even Larsen og Elen Andrine hadde 3 barn til i tillegg til de som bodde hos faren i 1900, nemlig Christian (f.1882), Lovise (f.1883) og Elise (f.1885). Christian har jeg funnet som nygift i folketellinga, men de to søstrene er ikke å finne.Lovise var definitivt i live i 1900; hun giftet seg i 1906 med Nils Halstensen Rust fra Etnedalen (Begge er å finne i DIS' gravminner i Norge).Leter fremdeles etter Elise....Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.