Gå til innhold
Arkivverket

[#64647] Aner til Caroline Johannesdatter i Oslo


Gjest Bjørn Angeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Angeland

Carolone ble døpt i Aker i Oslo Lenke no. 33 den 20. januar 1822. Har problemer med å finne opplysninger om faren Johannes Halvorsen og Anne Mathiasdatter. Noen gode forslag der ute? Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg tror dette må være vielsen deres, men så klart ikke 100% sikker. Må finne utflyttingen først, om de har meldt den da. Vielsen 29/3 1815 Høland, nr.17 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Barn funnet på FS, født/døpt: Anne Catrine 6/10-19/10 1815 Høland, Olava Kistine 1/5-11/5 1817 Høland, Søren (Johansen?) dpt. 16/5 1819 Hurdal, Caroline 6/12 1821-20/1 1822 og Johanne Augusta 26/8-6/11 1825 Aker.Om ingen av foreldrene døde burde det vel finnes barn etter 1825 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dåpen til Johannes og tvillingsøsteren Guro dpt. 11.trinit (3/8) 1788 Fåberg, far Halvor Olsen Rindal og Kirsti. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9276&idx_id=9276&uid=ny&idx_side=-52>Lenke. Og Johannes dpt. 3/11 1788 Fåberg, far Halvor Hofland og Sidsel. Lenke Og så til sist Johannes og tvillingbroren Christen dpt.18.trinit (3/10) 1790 Fåberg, Halvor Olsen Rindal og Kirsti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Berit! Dersom jeg foretar åpent søk i FT 1801 Lenke så får jeg kun opp en Johannes Halvorsen og han er i Fåberg, som også sies i kirkeboken ved bryllupet. Ut fra dette vil jeg tro at det må være rett person. Da gjenstår spørsmålet om hvor de to andre Johannes Halvorsen har blitt av? Resonerer jeg rigtig? Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Trodde jeg hadde svart på denne, men må tydeligvis ha glemt å trykke på knappen den siste gangen. Om du ser i innlegg (15) så ser du at det finnes 2 stk. i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Du har selvfølgelig rett Berit. Det er jeg som roter. Får ikke helt tatt denne ballen ned, men nå heller jeg til at det må være Johannes til Halvor Olsen, da faren var vedfyrer på glasværket, men sikker kan en jo ikke være. Jeg antar at halve bygda jobbet på glasværket. Takk for all hjelp. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.