Gå til innhold
Arkivverket

[#64648] Skifte etter Asbjørn Larsen


Gjest Marit Nyhus
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Nyhus

Hei Trenger hjelp til opplysninger fra skifte etter Asbjørn Erling Larsen LenkeKan sendes på mail hvis arvinger fortsatt lever. marit.nyhus@c2i.netPå forhånd takk.Mvh Marit Nyhus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Fra 'Våre Falne': Asbjørn Erling Larsen, styrmann, Bergen. Født 7-9-1913 i Tysnes, sønn av Kristian Olai Larsen, f.1872 i Leikanger, død 1928 i Bergen, og Anna Elisa, f.Johnsen, f.1889 i Balsfjord. Gift 1936 i Hamburg med Johanna Rekve, f.1912 i Voss. 1 barn. Styrmannseksamen. Var båtsmann på m/t Arne Kjøde, og omkom 12-11-1939 da skipet krigsforliste utenfor Hebridene, på vei fra Sør-Amerika til Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei Carsten og ArnfridTusen takk for opplysningene dere har kommet med. Jeg skal overbringe dem til etterkommer etter Asbjørn Erlings søster Klara som bosatte seg i Sverige.Mvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei Marit,Det er kjekt å kunne hjelpe.Jeg vil anbefale deg å lage et nytt tema og legge det inn på debattforumet BRUKERFORUM. Der kan vi som er debattanter hjelpe deg. Det er oftest god hjelp å få. ARKIVFORUM er beregnet på spørsmål som gjelder oppslag som må gjøres på Statsarkivet i Bergen.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei ArnfridJeg la temaet her for å få hjelp til oppslag i Asbjørns dødsfallsmelding og jeg har flere ganger før fått hjelp til det her på arkivforum. Men jeg har jo også fått hjelp fra dere med informasjon om forliset på båten og også navn på hans kone.Kjempebra det også :-) Det er navn på hans ene barn jeg også trenger hjelp til. Derfor la jeg spørsmålet hit.Mvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.