Gå til innhold
Arkivverket

[#64674] Østre Aker, ministeralbok, nr 3 fødte menn, hjelp til tyding av tekst


Gjest Liv Christin Markussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Christin Markussen

Jeg trenger hjelp til å lese hva som står vedrørende dåpen til Ole Martin, nummer 49 ve side:Kildeinformasjon: Oslo fylke, Østre Aker, Ministerialbok nr. 3 (1869-1875), Fødte og døpte menn 1874, side 78. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5736idx_id=5736&uid=ny&idx_side=-78>Lenke Permanent bildelenke: LenkeJeg mener å lese:' Ole Martin fø??86 (?). W????, uegte, Pige Martha Johannesdtr 26 aar, kom til i høst (?) fra ????-eie på Ha??land, ungk. Ole Johannesen (?) Mo (?) -eie på Jevnaker, fa tjente han nabogaarden på jevnaker (?)videre: 'barnemoderen foreviste attest p: 16.10.74, attest p: 30.06.74 fra d. Brigg (?) i Gran, hun er født 2.1.48, confirmered 25.6.62.videre: Opgaven.... (her har jeg vansker med å tyde )Samme person i klokkerboka, nummer 40 ve side:Kildeinformasjon: Oslo fylke, Østre Aker, Klokkerbok nr. 3 (1868-1913), Fødte og døpte menn 1874, side 65. Permanent sidelenke: Lenke =ny&idx_side=-66 Permanent bildelenke: LenkeMener å lese at det her står at mor heter Matea (?) og Wahlerengen (?)Kan noen hjelpe meg med å tyde dette og eventuelt bekrefte det jeg tror det står ?Vennlig hilsen Liv Christin MarkussenNB: jeg har samme etterlysning på Dis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Fint at du har fått hjelp i DIS-forumet. Dersom du vil stille liknende spørsmål i Digitalarkivet ved en senere anledning, er Brukarforumet rett sted. Dette forumet er ment for spørsmål om tjenesten skanna kirkebøker, ikke innholdet i kirkebøkene som sådan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.