Gå til innhold
Arkivverket

[#64677] Willum Willumsen bosatt på Stathelle,Telemark, trenger hjelp til å finne ham


Gjest Kikki Brill
 Del

Recommended Posts

Gjest Kikki Brill

Som vedlagt kirkebokside sier så har han giftet seg med Else Marie Jensdatter. Der står det at begge er fra Stathelle. Det står også at han er ungkarl, så det er ikke navnebroren i Porsgrund som gifter seg på ny. Jeg håper noen kan orke å se etter ham sammen med meg for jeg finner han rett og slett ikke. Hverken i folketellingene elle i kirkebøkene. Noen flinkere enn meg her? Se nederst høyre side i kirkeboken Vielse 15 aug. 1811 Eidanger kirke i Porsgrunn

bilete5956.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Han i Porsgrunn har jeg vurdert men siden det ikke står Møller så er jeg usikker. Den lenken til nettstedet virker ikke, og når jeg forsøker å lage lenke øverst så vet jeg jammen ikke hvordan jeg lager den svingete streken...hvordan gjør jeg deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Så pinlig...det har jeg ikke tenkt på! Godt å le av seg selv. Jeg har søkt konsekvent med w og hatt skylapper... I mens har jeg lett og funnet på Ketil Firing Hansen sin hjemmeside en mann som kom fra Kongsberg, Knut Willumsen Møller Kongsberg ca. 1694 og det var riktig så spennende. Takk for engasjementet, nå iler jeg til google med enkel V!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Så pinlig...det har jeg ikke tenkt på! Godt å le av seg selv. Jeg har søkt konsekvent med w og hatt skylapper... I mens har jeg lett og funnet på Ketil Firing Hansen sin hjemmeside en mann som kom fra Kongsberg, Knut Willumsen Møller Kongsberg ca. 1694 og det var riktig så spennende. Takk for engasjementet, nå iler jeg til google med enkel V!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her på denne liste over vielser i Porsgrund dukker det opp en Willum Willumsen som Cau. LenkeHar ellers funnent en rekke skifter i Kongsberg med svært mange Møllernavn ( Ansatte berganfarende) men ingen Willumsen til nå.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodil Brøgger

Kikki (9) Den svingete streken står til høyre på en knapp, og det betyr at du skal holde AltGr-knappen nede før du klikker på den. Akkurat som du må gjøre for å få @ (krøllalfa) i e-postadresser.Tegnet heter tilde, og brukes bl.a. i spansk og portugisisk, lært fra Wikipedia. Jeg husker hvor stolt jeg var første gang jeg klarte å skrive det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Hei Gunn, Han får første datter, Anne Wilhelmina i 1812 så jeg tror ikke det kan være riktig person, en datter født i 1814 som heter Caroline Dorthea og så en sønn som heter Nicolai i 1817, kanskje faddere når jeg finner dem kan gi litt informasjon. Skal lete etter de i kveld men først kjøre hjem ei lita tulle som er på besøk. klem til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Her er Caroline Dorthea - finner ikke faddere fra faren sin side. Men faren heter ikke Wellumsen her men Wellum Wilhelmsen Møller, så han heter sikkert det og ikke Wellumsen. Kommer vel an på presten sine ører og ikke minst at man skrev som man følte for den gangen.

bilete5964.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

20: Jeg vil fortsatt 'påstå' at det står Wellum Wellumsen (blekket er blitt borte i nest øverste del av é'en), men det spiller absolutt ingen rolle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

På Fam.s. finner jeg 3 barn døpt i Bamle av ekteparet Wellum Wellumsen og Else Marie Jensdatter:Anne Wellemine dpt 12 april 1812: Lenke Caroline Dorthe 1815 og Nicolai 18 may 1817.Skal se om jeg finner flere opplysninger.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Er det slik at du helt ser bort fra denne sønnen her født i Porsgrunn? LenkeAvstanden er jo ikke lang mellom Porsgrunn og Stathelle, så det kan muligens være en feilføring?Finner ingen i nærområdene som kan passe i alder til å gifte seg 1811?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.