Gå til innhold
Arkivverket

[#64683] NY portal; Universitetsmuseenes fotoportal


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Ottar Solberg

Interessant fotoportal, men jeg fant dessverre mange feil, særlig på stedsnavn, under søk på steder hvor jeg er kjent, eksempelvis: Hol bugdemuseum (Hol bygdemuseum), Idungset (Isungset), Jorden øvre (Øvrejorde), Råem (Raaen), Haltehaugen av Geilo (Haltehaugen på Geilo).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Judith P. Abrahamsen

Oisann.Jeg tror sannelig at jeg fant bilde av min mor og tre av hennes søsken her! Jenta på bildet er i alle fall kliss lik sånn som jeg så ut på den alderen. Og jeg kjenner igjen ansiktrekkene til de andre barna også.«Gransking av bygdehandverket på Vestlandet. Urde, Oppheim s., Vossestrand p., Hordaland. 1955-01-01.»Stilig :-) Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Til spørsmålet innlegg 4: Det er stort sett to kommuner jeg har søkt på. Den ene i Buskerud (Kulturhistorisk museum) og den andre i Sogn (Bergen Museum). I den siste fant jeg også en hel del feil. Jeg har nå sendt epost med rettinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Einar Tømmerås

Glimrende Arnfrid !og hvis noen trenger bilder fra Trondenes - Harstad ogområdene rundt finner dere bilder på Trondarnes Distrikts-museum tdm.no.fotominner kan ikke lage lenker. Godesider med MASSE bilder av div.plasser i området og ikkeminst personer....Anbefales på det sterkeste !hilsen Odd Tømmerås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Innlegg 3: Jeg har allerede meldt inn feil på et bilde som er lagt under Gjesvær i Finnmark, men som helt klart må være tatt i Kjelvik - det gamle kommunesenteret i Nordkapp (som forsvant under siste krig). Jeg fikk svar med en gang - at dette skulle sendes Tromsø for videre behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.