Gå til innhold
Arkivverket

[#64686] Hjelt til å finne dåp i Paulus


Gjest Trond Gellein Løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Gellein Løkken

Hei Kan noen være så snill å hjelpe meg med å finne døpen til disse barna?1. Arnolda Marie (Lilla) Gellein, født 19. juni 1902Søsknene hennes er døpt i Paulus menighet i Oslo, men jeg finner ikke henne. Overser jeg henne?Mvh Trond Gellein Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Fergestad

Hvis hun er døpt i Paulus så må det hvertfall være uvanlig lenge etter fødselen - jeg finner henne heller ikke. De søsknene hennes som du har funnet: er de døpt før eller etter 1902 - eller både før og etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Fergestad

Jeg mener å huske at det er folketellinger stort sett hvert år for Oslo på begynnelsen av 1900-tallet. Disse er vel tilgjengelige på papir i Byarkivet. Hvis familien har flyttet i det tidsrommet du søker etter barna, bør det være mulig å finne ut av dette i kombinasjon med adressebøkene. Da kanskje du kan finne ut om Arnolda er døpt i en annen kirke enn Paulus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.