Gå til innhold
Arkivverket

[#64700] Peder Norman Nilsen Skjoldvær, i fengsel i 1900


Gjest A. Vidvei
 Del

Recommended Posts

I 1900 finner jeg Peter Norman Nilsen Skjoldvær, ft 1870 i Vågan, gift mann, i varetekt i Trondheim. [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&a=b&filnamn=f01601>LenkeJeg har bakgrunnen hans på plass, tror jeg nok: 1875: Lenke 1865: LenkeMEN: Jeg er meget interessert i å finne ut hvem han var gift med. Hans ekteskap nr. 2 skjedde i 1911 (langt unna, på Stord i Hordaland:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Hei AgneteFinner han her i utflyttet høyre side nr.3 klarer ikke lese hele merknad desverre :) LenkeNordland fylke, Vågan i Vågan, Ministerialbok nr. 874A04 (1890-1899), Utflyttede 1891-1893, side 317.Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Begge deler er 'min mann'. Ved utflyttingene forsøker jeg å lese merknaden: 'Den udflyttede?? knf 1887. Paa hans Forhold ikke hat Noget at udsætte?? U?? ved Ægteskab her i Menighed'Den var ikke lett...Agnete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslaget til opphav for Peder Normann Nilsen, som er nevnt i lenkene for 1865 og 1875 i innlegg 1, er nok FEIL. Jeg har funnet ut mer nå, takket være ekteskapet i Bergen. Peder Normann Nilsen ble født på Odvær i Vågan 12. april 1870, og foreldrene var Peder Nilsen og Marta Elene Olsdatter.Folketelling 1875: LenkeDisse foreldrene var begge 'innvandrere' fra Hordaland, og Peder Normann Nilsen vender tilbake til Hordaland (om enn ikke samme prestegjeld).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.