Gå til innhold
Arkivverket

[#64724] Ole Anderssen fra Andebu, gift 1803 i Stokke. Men hvor født og død?


Gjest Ove Gunnar Jacobsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ove Gunnar Jacobsen

Gift i Stokke 13.02.1803 med Anne Hansdatter Berg [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8213&idx_id=8213&uid=ny&idx_side=-154>LenkeFamilien nevnes i Andebu bygdebok III side 509 boende på Saga under Trevland i Kodal i perioden 1805 - 10.Første barn døpt i Kodal 06.03.1803 Lenke , gravlagt 17.03.1803.Andre barn døpt i Kodal 19.05.1805 Lenke , gravlagt 25.06.1808.Tredje barn døpt i Kodal 09.10.1808 Lenke , gravlagt 24.10.1848 i Stokke.Anne Hansdatter begraves i Stokke 03.03.1818 Lenke . Skiftet nevner kun sønnen, så Ole må vel være død i perioden 1808 til 1818.Jeg har ikke funnet Ole født eller død. I innlegg 13 i en tidligere debatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan dette være en mulig kandidat til Ole Andersen i 1801?Finner en yngre på 15 år i Anderbu, og en gift mann med samme navn der i 1801, men hvor han som gifter seg i 1803 befinner seg i årene før ekteskapet er vel bare gjetting.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Om Jacob og Ole er i slekt så er de fra Sandeherred. Faren er da skipsreder Anders Sørensen Engø. Jeg fant ikke at Anders Sørensen hadde en sønn Ole, men det var ikke grundig leting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn vielsen til Ole Andersen og Anne Hansdatter Berg fra Vestfoldslekt også: LenkeJeg kan kikke i Sandeherredboka etter hav som står om Anders Sørensen Engø der.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, her svarer vi nesten samtidig, Berit.Finner ingen sønn Ole med far Anders Sørensen i Sandherred boka under Engø . Heller ikke på Vestfoldslekt.Siden Ole Andersen er nevnt fra Andebu , kan den kandidaten vi har funnet der være mulig? I Innlegg nr. 4 er vel far nevt som Anders Berg, samme mann som Anders Skielbred ?Dette paret kan godt ha flyttet og brukt navn etter gårder der de arbeidet.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove Gunnar Jacobsen

Hei og takk for hjelpen.Vielsen til Ole Anderssen i 1803 sier at han er ungkar, så jeg har lett blandt ugifte. Videre sies det at han er fra Andebu. Det oppfatter jeg som at han var bosatt i Andebu ved vielsen. Ikke nødvendigvis født i Andebu. Det hadde isåfall gitt meg kun tre unge kandidater, 6, 12 og 15 år 1801.Innlegg nr 2. Denne Ole Anderssen, tjenestegutt på Langø i Stokke, kan etter alder å dømme være den samme som døpes i Sandar 1780, og som jeg nevner som mulig kandidat i innlegg nr 1 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8224&idx_id=8224&uid=ny&idx_side=-136>Lenke .Innlegg nr 4 og 7. Etter mine notater døde begge Ole til Anders og Live unge Lenke og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.