Gå til innhold
Arkivverket

[#64725] Anders Eriksen f 1867, Østre Bærum/Hedmark/Oslo


Gjest Sidsel Finbråten
 Del

Recommended Posts

Gjest Sidsel Finbråten

Søker opplysninger om min ukjente oldefar, fødested Øvre Løkkene v Brænna gård (nedenfor Sollihøgda).Fikk et ue barn i 1887, min morfar,i Vang på Hamar,moren var Pauline Kristiansdatter fra Sørskogbygda .Tror jeg har funnet ham igjen i folketelling 1900, som kullkjører, bosatt i Mandallsgt, Oslo, med kone og to døtre. Kirken han soknet til må vel være Grønland, men hva med evt begravelse? Hvor er det logiske sted, om han var bosatt der resten av livet?Alle opplysn. mottas med takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiØstre Gravlund eller Sofienberg vil jeg tro. I kirkeboka for døde Grønland er det gjort en anm om hvor begravelsen er: Ø.grl.,Sof.,V.fr.(Vor Frelser)Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sidsel Finbråten

Hei, og tusen takk til dere begge to. Det er utrolig flott å få respons på etterlysningene. Nå skal jeg grave litt i kirkebøkene, både Vestre Bærum og i Oslo. Alltid litt lettere når man får tips fra andre som vet mer:-)) Mvh Sidsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.