Gå til innhold
Arkivverket

[#64740] Ole Andersen og Hellene Nielsdatter


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Er det noen som kan hjelpe meg. Ole Andersen og Hellene Nielsdatter goft 28.12.1824 i TotenLenkeSom nr. 12 står det Peder Andersen Ulsrud gift med Marie Pedersdatter. Vitne er den samme personen.Er det noen som kan fortelle meg om Ole og Peder er brødre. Dersom noen kan slå opp i en bygdebok for Toten for meg så ville jeg bli kjempeglad.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Her er det som står om Ole under Ulsrudstuen: Ole Andersen, f.ca.1786 g. 2 1824 m Helene Nilsdtr. f.ca.1798. Barn: Johan f. 1825 og Augustinius, f.1828. Bosted: Helgestadstuen 1825, Ulsrudstuen 1828-33, til Stange 1833, bosatt Vasaassveen, Stange 1865. Ole var innerst 1825-28, husmann 1833 og 1865.Her er han i 1865 (feil alder)Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk for hjelpen!! Ole Andersen var min tipp-tipp oldefar. Johan var min tipp oldefar. Jeg har hatt store problemer med å finne ut noe om både Ole og Johan så dette var virkelig til stor hjelp.Tusen takk nok en gang.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Her kommer et nytt spørsmål. Hvem var Ole sin første kone.Er det noen som har tips om hvor jeg skal lete for å finne ut mer om denne familien?Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Har akkurat funnet ut at også Ole Andersen har bodd på Stange. Dette var meget interessant. Min oldemor ble jo født og bodde på Stange. Må nok ut å låne bygdebøker både for Toten og Stange.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Takk for tilbakemeldingen. Visste ikke at Stangebøkene var digitalisert. Dette er interresant.Har en liten jobb å gjøre nå for å finne ut når tid Ole flyttet fra Toten til Stange.Mvh Inger Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Håvard Haugen

til Stange 1833 som det ble skrevet i innlegg 3.her er oppføring i KB: Kildeinformasjon: Oppland fylke, Østre Toten, Ministerialbok nr. 1 (1828-1839), Utflyttede 1834, side 278. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk for hjelpen!Nå kan jeg begynne å lete etter Ole og Hellene som døde i Stange. Dette blir spennende.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Har begynt å lure på om Ole og Hellene har gått opp i røyk. Jeg har brukt dagen på å lete etter dem som døde men også utflyttede fra Stange uten hell. Sønnen deres Johan finner jeg heller ikke ut hvor det har blitt av. Dersom noen har tips til meg så hadde jeg blitt kjempeglad. Håpet mitt var at jeg skulle kunne vise min far på 80 år opplysninger om hans oldeforeldre.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk.Nå ble jeg glad. Det er nok helt sikkert mine tipp-oldeforeldre. Det kan passe med at datteren deres reiste til Amerika etter at foreldrene døde.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg har nå funnet en Johan Olsen født på Østre Toten som døde i 1888. Her står det at Johan ble født i 1820 mens jeg har Johan født i 1825 på Østre Toten. Haugseie er en plass som mine forfedre bodde på så dette passet så godt med det som står i dødsprotokollen.Nr. 20LenkeKan jeg anta at det er en skrivefeil på årstallet for fødselen??Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.