Gå til innhold
Arkivverket

[#64757] Tyding av kirkebokside


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Er det noen som kan tyde hva som det står som navn på foreldre til Helene Nielsdatter. Jeg har en tipp-tipp oldemor jeg leter etter som skal være født på Ulsrud i Toten ca. 1797.Lurer på om dette kan være henne. Hun står nederst på siden.Lenke Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Håvard Haugen

Heiher er en side som kan være til hjelp i søket ditt: Lenke Der er det endel kilder man kan søke i, deriblant databaser som folk har gjort avskrifter av Kirkebøker. men søk på forskjellige måter da F.eks far nils, kan være skrevet både nils og niels, så søker man der med far = ni så for man med begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg har nå funnet Helene som død på Stange i 1868. Hun var da 73 år gammel. Her i kirkebok for Toten har jeg funnet en Helene Nielsdatter født i 1795. Jeg klarer imidlertid ikke å tyde etternavn på hennes far, morens navn eller fadderne. Dersom noen kan hjelpe meg å tyde så blir jeg glad.Lenkemvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Niels Pedersen Vestrums Datter Helene.Test: Paul Larsen Norum og qv: [qvinde]Paul Hansen ibid: [dvs Norum] og qv:Moderen Mari Amunds Dr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Håvard Haugen

Tror det kan være dette: Niels Pedersen Vestrum Datter Helene. Test: Paul Larsen Narum og qn. Paul Hansen ibid(Narum) og qn. Gunild Nesterud Moderen Mari Amundsdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.