Gå til innhold
Arkivverket

[#64759] Dåpsprotokoll Skoger., se link


Gjest Per Edling
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Edling

Ja det er den lenken. Takk skal du ha. Jeg er enig i din tolkning.Ordet/navnet etter Olsdtr. , klarer du å se hva det er. jeg har problemer med hele linjen; også faddere !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Edling

Hei Anne, takk for hjelpen. Jeg har søkt etter hvor Walder(s) og Egholt kommer inn i bildet uten godt resultat. Egholt er sikkert gårdnavnet men finner lte om den. Er Walder engelsk navn? Har du/aller andre tips ?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,Fra Skogerboken, vedr. G.nr. 80 Eikholt Br.nr. 35 Steinbakken (Høgda).Ola Halvorssøn Heltop kjøpte 1778 dette jordstykket, som ligger helt fremme ved Gamllebakkene, for 18 1/2 riksd. Han var g.m. Ingeborg Jørgensd., som tidligere hadde vært g.m. Ole Evenssøn, alle fra Valders. Ola forlot hjemmet 1779. Ingeborgs barn : 1. Elias f. 1754, gift. 2. Jørgen, blev boende her. 3. Hans f 1769. Jørgen Olssøn fikk som ungkar 1782 skjøte fra sin mor på den søndre ubebyggede del for 32 riksd. Født 1759. Efter første ekteskap med Pauline Jonasd. var der en søn, Jonas.f.1789. 1797 ektet Jørgen Gunhild Olsd. født 1773. Barn: Gudbrand, bodde på Svenskeløkken under Jordbrekke. Ingeborg Sofie, f. 1808.Mvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Edling

Hei og takk Arnt. Jeg må få tak i Skogerboken. Har du noen ide om hvor Walder kommer inn. Kan det være slekt/gård/eler egen navn ? eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexandra M. Ringnes

Hei,Waldersplassen var en plass under en av gårdene på Konnerud. Jeg husker ikke hvilken, men hvis du søker i FT 1900 på gårdnr 85, så kommer den opp. Plassen var også gitt navn til Vallersveien på Konnerud.mvh Alexandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Waldersplassen under Jordbrek 1875: Maren Einarsdt., enke, husmor/arb.kone, f.1817 Kongsberg, Jørgen Gulbrandsen, ugift, sønn/arb.karl, f.1858 Skouger, Pauline Gulbrandsdt., ugift, datter/arb.pike, f.1837 Skouger, Caroline Elisabeth Carlsdt., ugift, forsterbarn, f.1870 Skouger, Ole Hansen, gift, husfar/jernb.arb., f.1845 Hedemark og Hanna Gulbrandsdt., gift, konen, f.1855 Skouger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.