Gå til innhold
Arkivverket

[#64761] er Erik Gulbrandsen født og døpt i oppland


Gjest Birger Skjønhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Skjønhaug

Jeg lurer på hvor og når Erik ble født/døpt. Det er heller sparsomt med tilleggsopplysninger når han nevnes i kirkebøkene ved eget giftemål og ved barendåp/konfrmasjon til barna.Under folketelling i 1800, finner jeg noen personer med dette navnet, men enten er de for gamle eller for unge til å være den jeg søker, han kan selvsakt ha et tidligere forhold bak seg...og han kan jo også stå oppført med fornavnet Erich, og da kan de være enten han([url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=16&filnamn=f10536&gardpostnr=44&personpostnr=1347&merk=1347#ovre>Lenke), eller han(Lenke)De sikkere opplysningene jeg har er : Han giftet seg i alle fall 3.9.1809 (Lenke) med Anne (Ane) Hansdatter i Hov Kirke, Oppland, og fikk etter hvert 3 barn. Maren (Lenke), Gulbrand (Lenke) og Anne (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Kan det være at det står at Erik i lenke 2 er født på N.Berg/Nor(d)berg/Fant i såfall litt mer : Konfirmanten Erik Gulbrandsen Norberg. Konfirmert i Flubergh 1798(nederst på høyre side): [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9355&idx_id=9355&uid=ny&idx_side=-108>Lenke Sjekket på tellingen 1865 hvor gårdene Schee og Nor(d)berg ligger i Land. Gården Schee lå i Lausgarda,Hoff sogn. Gården Nor(d)berg lå også i Lausgarda,Hoff sogn.På tellingen 1801 finner jeg Gulbrand Eriksen på Berg i Land: Lenke Dette paret får en datter som døpes Marthe.Hun ble født 5 nov 1786: LenkeBerthe Gulbrandsdatter Norberg døde 17 nov 1786: Lenke Nok en datter med samme navn døpes 3 aug 1788: LenkeHer er dåpen hennes,fra kirkeboken:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Skjønhaug

Kjempegreier Ann-Mary.Nordberg og Berg Nordre er gårder etterkommere av Erik står oppført å ha bodd på, så dette tror jeg kan stemme ganske bra.Bare jeg klarer å plassere konen (Anne Hansdatter) til Erik nå, eneste jeg har er giftemålet (Lenke) de to i mellom. Det er ganske mange å velge i mellom, spessielt når man ikke vet fødselsåret. Men vi søker videre....Takk igjen Ann-Mary.Mvh Birger S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.