Gå til innhold
Arkivverket

[#64771] Marie Helene Gulliksen (11.10.1887 - 11.1.1937), født på Kullerød, Andebu


Gjest Jan Søstuen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Søstuen

Jeg finner ikke dåpen til min oldemor Marie Helene Gulliksen. Hun ble født den 11.10.1887 på Kullerød i Andebu. Hun flyttet til Elverum og ble gift med Gunder Amundsen Søstuen. De giftet seg på Jarlsberg sorenskriverkontor den 25.6.1919. Foreldre Gullik Jakobsen Kullerød (8.10.1852-1917) og Gunhild Marie Hansdatter Hvitstein (8.6.1846-1917). Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove Gunnar Jacobsen

I følge Andebu bygdebok, som ikke nevner Marie Helene, bodde Gullik Jakobsen flere steder i Kodal og på Dyrsø i Arnadal i Stokke, og der er Marie Helene eller Helene Marie som presten har skrevet døpt Lenke . Dåp nr 15 blandt jentene.Mvh Ove Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Søstuen

Tusen takk Ove og Solveig,Dette hjalp. Jeg trodde faktisk at min oldemor var født på Kullerød, men ifølge kirkeboken var hun født på Dyrsø. Det interesante med min oldemor er at hun og hennes bror ble gift med søsken. Min oldemor med Amund Gundersen Søstuen og hennes bror, Kristian, med Marthe Gundersdatter Søstuen.Tusen takk til dere begge. Solveig, ny email adresse er soestuen@gmail.com.Mvh, Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Søstuen

En annen ting er at min oldemor var en ivrig tilhenger av pinsemenigheten i Elverum etter at hun kom dit. Min bestemor fortalte om møter som mange ganger ble holdt hjemme på gården. Ingen av barna ble døpt, foruten Gunnar Lenke. Alle de andre ble ikke døpt før uken før de skulle konfirmeres. Var det en stor pinsemenighet i Andebu rundt 1910 - 1920?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Skjelland

Om pinsemenigheten var stor vet jeg ikke. I bygdeboka står det litt om det religiøse liv i Andebu, se her Lenke.Veldig kjekt at bygdebøkene nå er på nett. Disse skal også brennes til CD. Søkemulighetene blir mye bedre. En kan søke, etter f.eks. et navn, i alle tre bind samtidig.Jeg har også endret email adresse. Ny er solveig krøllalfa combitel.noMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.