Gå til innhold
Arkivverket

[#64781] VA/Mandal - Gunnvor Taraldsdtr f. ca. 1808


Gjest Johan I. Borgos
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan I. Borgos

Gunnvor Taraldsdtr, født ca. 1808 i Mandal, gifta seg i 1834 i Dverberg/Andøy med Mathias Pauli Heggelund fra Stave i Andøy. Alle data angående Gunnvor etter dette året har jeg, men ikke navnet på foreldrene hennes. Kan noen finne det?Opplysningene skal brukes i gårds- og slektshistoria for Andøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Jeg finner en Gunvor Taraldsdatter konfirmert i Holum, Kildeinformasjon: Vest-Agder fylke, Holum i Holum, Ministerialbok nr. A 4 (1820-1849), Konfirmerte 1821, side 455-456. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Her er hun døpt Kildeinformasjon: Vest-Agder fylke, Holum i Holum, Ministerialbok nr. A 3 (1780-1821), Fødte og døpte 1809, side 431-432. Permanent sidelenke: LenkeNavn og årstall stemmer, så det kan jo tenkes det er rett person.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Fant henne utflyttet (nr 12) Kildeinformasjon: Vest-Agder fylke, Holum i Holum, Klokkerbok nr. B 2 (1820-1849), Utflyttede 1829-1830, side 549-550. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Søren Storaker

Familien er nevnt på side 319 i Holum bygdebok. Dei flytta til Mosland i Holum i 1805. Tarald Leigsen (1760-1831) g.m. Ingeborg Andersdatter (1774-1862). Dei er på Hunsdal i Konsmo i FT-1801 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Du verden, det var gode spor! Jeg ser nå at en kilde her nord oppgir 'Holmen' som fødested. Det må være feil for Holum. Takk til Kirsti og Harald, der sparte dere meg for mye arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.