Gå til innhold
Arkivverket

[#64797] Hjelp til tyding av kirkebok Land i Oppland


Gjest Inger Marie Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Marie Hanssen

Hjelp til tyding av kirkebok Land i Oppland, fødte 1825. Nr. 69. Døpt Alexander, foreldre Peder Johansen og Kari Andersdatter, så kommer et etternavn til Kari som jeg ikke er sikker på. Er det noen som kan tyde det?Skulle gjerne lagt en lenke hit, men er for treg til å få det til, desverre. Det ble bare tull.Hilsen Inger Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kildeinformasjon: Oppland fylke, Land, Ministerialbok nr. 7 (1814-1830), Fødte og døpte 1825, side 88. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9358&idx_id=9358&uid=ny&idx_side=-89>LenkeTror ihvertfall at hun kommer fra Vangs prestegjeld og at det begynner med L og slutter på eje, men er ikke sikker. I Vang er det en del gårder som begynner på L: Lajorde, Lerohl, Lokrim.Ellers er det ikke vanskelig å lage lenker, tren deg på å sende dem til deg selv så vil du se om det virker:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Hanssen

tror de første bokstavene er Ly... at Wågå prestegjeld.Lengre bak står det, barnet er f. på ..... ,der er det også et ord jeg ikke klarer å forstå.Håper det er noen som er bedre enn meg på å tyde kirkebøker!Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Her er den transkriberte versjonen fra slektshistorielaget. Får ikke lagt inn lenke, men skal gå fint hvis du velger barn og taster inn alexander under fornavn og deretter peder i farkolonnen.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.