Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Inger Marie Hanssen

[#64797] Hjelp til tyding av kirkebok Land i Oppland

Recommended Posts

Hjelp til tyding av kirkebok Land i Oppland, fødte 1825. Nr. 69. Døpt Alexander, foreldre Peder Johansen og Kari Andersdatter, så kommer et etternavn til Kari som jeg ikke er sikker på. Er det noen som kan tyde det?Skulle gjerne lagt en lenke hit, men er for treg til å få det til, desverre. Det ble bare tull.Hilsen Inger Marie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kildeinformasjon: Oppland fylke, Land, Ministerialbok nr. 7 (1814-1830), Fødte og døpte 1825, side 88. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9358&idx_id=9358&uid=ny&idx_side=-89>LenkeTror ihvertfall at hun kommer fra Vangs prestegjeld og at det begynner med L og slutter på eje, men er ikke sikker. I Vang er det en del gårder som begynner på L: Lajorde, Lerohl, Lokrim.Ellers er det ikke vanskelig å lage lenker, tren deg på å sende dem til deg selv så vil du se om det virker:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror de første bokstavene er Ly... at Wågå prestegjeld.Lengre bak står det, barnet er f. på ..... ,der er det også et ord jeg ikke klarer å forstå.Håper det er noen som er bedre enn meg på å tyde kirkebøker!Inger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hilde Rossing

Her er den transkriberte versjonen fra slektshistorielaget. Får ikke lagt inn lenke, men skal gå fint hvis du velger barn og taster inn alexander under fornavn og deretter peder i farkolonnen.Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha! Det fungerte fint.Hilsen Inger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive