Gå til innhold
Arkivverket

[#64815] Hjelp med bestemor i Usa


Gjest Hanne Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Solås

Gustava hadde jo mange søsken. Vet du om noen av dem emigrerte (etter 1904)? Det kunne jo også ha vært interessant å vite hva som står i dødsmelding/skifte etter hennes foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Fant Borghild. Reiste ut 13 Juni 1913 målet var Minnesota. Det står at hun skal til slekten. Etternavnet er Mathiasd Stenberg. Dro med skipet Bessheim. Håper dette kan gjøre noe nytte. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Border Crossings: From Canada to U.S., 1895-1956Name: Barghild Stenberg Arrival Date: 25 Jun 1913 Age: 22 Birth Date: abt 1891 Birth Country: Norway Gender: Female Race/Nationality: ScandinavianShip Name: Royal George Port of Arrival: CanadaBorghild skal til søsteren Gustia Williamsen i St. Paul, Minnesota. Søsteren har betalt reisen.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Da nærmer vi oss (tror jeg):Name: Rosella Marie Williams Birth Date: 12 Feb 1908 Death Date: 6 Oct 1990 Death County: Ramsey Mother's Maiden Name: Mathison State File Number: 027412 Certificate Number: 027412 Certificate Year: 1990 Record Number: 2369192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Dette er jo så spennende. Hvordan finner man Rosella sine etterkommere? Da er vell trolig Gustava begravet i området. Dette er jo helt fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1930 United States Federal CensusName: Roselle W William Home in 1930: St Paul, Ramsey, Minnesota Age: 22 Estimated Birth Year: abt 1908 Birthplace: Minnesota Relation to Head of House: Lodger Race: WhiteHousehold Members: Name Age ... Roselle W William 22 ... Roselle er 3. kokk på et hospital. Amerikansk far og norsk mor.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Det er nok dem vi finner her i 1910 (nest nederst på siden). Gift i 2 år og født ett barn. Jeg hadde håpet å finne immigrasjonsåret for Gustava, men siden hun her er feilinnført som f. i Wisconsin er det rimeligvis utelatt.

bilete5995.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Arne Solås

Charles C. var født i Wisconsin av tyskfødte foreldre. Yrket klarer jeg ikke helt å lese, men han jobbet ved jernbanen.Her er en registrering fra Minnesota Death Index som jeg tror kan være Borghild:Name:Borghild M. Moser Birth Date: 29 Aug 1891 Death Date: 14 Sep 1989 Death County: Olmsted Mother's Maiden Name: Olson State File Number: 023657 Certificate Number: 023657 Certificate Year: 1989 Record Number: 2331957Jeg har foretatt noen raske søk i tellingene uten å finne henne, men hun må vel være der et sted. Nå får jeg ikke tid før tirsdag, så kanskje andre kan se etter henne for deg før den tid.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hei igjen Hanne!Jeg må nok dessverre medgi at det ikke lyktes meg å finne Borghild i folketellingene. Jeg vet ikke hvor mye arbeid du har tenkt på å legge i dette søket etter henne og eventuelle barn, men veien videre blir vel da å skaffe seg en hjelper i Mower County, hvor hun ligger begravet, for å finne en nekrolog etter henne. Den vil normalt ha med navn på ektemann, barn m.v. Jeg vet ikke noet annet råd å gi deg.Ha en riktig God Jul!Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.