Gå til innhold
Arkivverket

[#64817] Kristen Olsen Skattumseie og hans foreldre


Gjest Jorunn Mælum
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Mælum

Kristen Olsen Skattumseie f 23 okt 1847 og døpt 2 jan . Foreldre Ole Andersen og Marte Olsdatter Skattum-eie. Er det noen som har greie på slekta til foreldrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Mælum

Jeg tror kanskje jeg bør gå tilbake til Kristens vielse. Han ble viet til Jørgine Eliasdatter (se Asbj. Røsbak) 27.12 1870. Der opplyses faren å være Ole Andersen. Muligens kan presten ha vært litt unøyaktig? I hvertfall når det gjelder Jørgine (Georgine)Eliasd. Han oppgir at hennes far er Elias Andersen. Jeg holder en knapp på Elias Hallvordsen som hadde flere barn på bygda. Da har han muligens også vært unøyaktig med faren til Kristen Olsen. Det kan ha forledet meg til feil konklusjon på hans foreldre. Jeg står bom fast og trenger nok støtte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Mælum

En Kristen Olsen ble konfirmert i Vang i 1861 med foreldre Ole Andersen og Marte Olsdatter. Han oppgis å være 14 år, altså f 1847. Jeg klarer ikke å lese hvor han bodde, men det kan muligens være Løken. Løken finner jeg ikke i Vang??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

En Christen døpes på Løten i april 1847. Far er Ole Andersen Skattum av Wang Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Løten, Ministerialbok nr. 6 (1832-1849), Fødte og døpte 1847, side 234-235. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.