Gå til innhold
Arkivverket

[#64825] Niels Nielsen


Gjest Gaute Zøllner
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Lunde

Ja, det var dåpen jeg lenket til i (6).Nils Gulliksen er nevnt i Sølvverkets manntall fra 1765. Han oppga å være 14 1/2 år og hadde jobbet i 8 år (de startet tidlig den gangen, men alder i manntallet må tas med 'en klype salt'). Han var Jungslemmer, var født på Kongsberg og bodde hos faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Niels Gullechsen Postebroens sønn Niels, faddere: Niels Jonsen Postebroens qv Anna Andersdtr Qvichne, Marthe Maria Ingebrethsd Byestad, Halvor Erichsen Hougen, Niels Arnesen Zienersen, Hans Biørnsen og Peder Olsen.Hvis du ser på dåpen som kommer etter, er det muligens bror til Niels Gulliksen som har sin sønn til dåp på samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Tusen takk Anne. jeg får nok stoppe her. Skjønner det er mange biter som må på plass,og som jeg overser, før en kan si at dette er rette person. En siste ting, hva betyr det som står forran 22.mars?Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.