Gå til innhold
Arkivverket

[#64829] Etterkommere etter jektskipper Knud Christian Brevig f.1800. Bosatt i Edø i 1865


Gjest Jostein Riseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Riseth

Hei !Jeg er interessert i å få vite mest mulig om Knud Christian Brevig og hans etterkommere. Spesielt interessert i å vite om han var gift flere ganger , når han døde. Hans datter Hanna Caroline Margrete f.04.04.1836 i Kristiansund ble gift med Ole Henriksen f.1830 i Beitstad.De bodde en periode i Gutvik. Hanna og Ole hadde 8 barn som jeg har registrert: Henrik Christian Magnus f.21.10.1856, Christianna f.1858, Olaf Hagbart f.08.01.1862, Knud Martinius f.01.04.1864, Arnt Lund f.30.07.1866 ( Han vet jeg en del om), Emil f.26.08.1868, Nils Juel f.11.05.1871, Marius f.1873 .Alle disse etterkommerne er jeg interessert i å få opplysninger om ( unntatt Arnt Lund som jeg har funnet i Viknaboka) Mye tyder på at Ole Henriksen oh kona Hanna flyttet nordover og de oppholdt seg i Tromsø i 1875. Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Knud Christian Edvardsen ble gift 25/10 1832 Kristiansund med Martha Gjertine Hansdt. De fikk minst 3 barn i Kristiansund: Maria Nicoline 23/4-27/7 1834, Hanna Caroline 4/4-20/9 1836 og Edvard Mortinus 27/8-30/12 1838. Alt funnet på FS og må sjekkes mot kirkebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Mange takk for opplysninger , Berit. Jeg kjente til at Knud Christian Brevig hadde tre barn, Marie Nicoline ble gift på Vikna med handelsmann Arnt Lund. Hanna Caroline med Ole Henriksen. Edvard var en periode hos søstera på Vikna men jeg vet ikke noe om ham eller ev. familie.Du nevner at det kan være ei datter av Knud som flytter sammen med ham og sønnen Edvard i 1853 til Ålesund , nemlig Marit Kristine ? Hvor gammel er hun i 1853 ? Kan hun være et fjerde barn av Knud og Martha ? Vet du når Martha døde ? Før 1853 for da er Knud enkemann. Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Alderene da de flytter i helt gal ser det ut for. Så hvem -hva Martha Kristine vet jeg ikke enda.Her er dødsfallet til kona Martha Gjertina (Hansdt.) 12/8-l7/8 1849 Kristiansund, nr.75 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Da ser det ut til at de var 4 søsken. Jeg vet en del om to av søsknene , Hanna Caroline Margrethe og Marie Nicoline. Mangler dødsdato for alle søsknene unntatt Marie Nicoline som døde 1.februar 1900 på Vikna. Jeg har heller ikke dødsdato for faren Knud Brevig og hans siste kone Mette Nathanielsdatter. Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.