Gå til innhold
Arkivverket

[#64849] Skifte Ole Skålevik, Føyen


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er flere Ole på Skålevik, men jeg leter etter en som har en datter Lisbeth eller Anne Lisbeth gift på Finnås med Ingebrigt Pedersen Økland.1) Ole Knutsen Skaalevik Føyen 1232b A.a.6 1743-17552) Ole Knutsen Pollen u. Skaalevike Føyen 216 A.a.7a 1755-17603) Ole Pollen Skaalevik Føyen 216 A.a.7a 1755-17604) Ole Pedersen Skaalevik Føyen 108b A.d.1 1808-1817Tvilsomt at det er denne siste da Anne Lisbet var født 1740.N° 2 og 3 er vel den samme personen.Dersom ingen av dem har en datter ved dette navnet (hun døde i 1812), så trenger du ikke sette skiftet opp her.På forhånd takk.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne Hollund

Hei igjen Kjellaug, Vi har visst mange felles aner. Den Anna Lisbeth som var gift med Ingebrigt Pederson Økland (bosatt på Nordplasset) var datter av Ole Henrikson Wichman som var bruker i Skålavik fra 1733 og gift med Anna Abrahamsdt. som igjen var datter av Abraham Jørgensen Skålavik.MVH Bjarne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk for det Bjarne, jeg hadde en misstanke om det med hensyn til navneoppkalling, osv.Disse er ikke mine direkte aner, men mine barnebarn og min nieses manns aner.Jeg har derimot felles aner med hennes sigerinne, Helga Johannesdtr Torget.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.