Gå til innhold
Arkivverket

[#64857] Ingeborg Christiansdatter 1818 Ringsaker


Gjest Jan Ove Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Ove Olsen

Hvor ble det av Ingeborg Christiansdatte født 06/09 1818 på Norlien i Lismarka i Ringsaker, Hun fikk en uekte sønn den 29/05 1843, men senere finner jeg henne ikke verken som død/utflytta eller på folketellingene i 1865 og 1875 for Ringsaker,Faaberg,Biri,Vardal,Vang,og Nes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Veit ikkje om det er same kvinna, men her er iallfall ei Ingeborg Christiansen frå Ringsaker: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=24&filnamn=f60714&gardpostnr=102&personpostnr=581&merk=581#ovre>LenkeHer er konfirmasjonen til sonen Anders, og der ser vi at ho faktisk er KristiansDOTTER (nr. 33): Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ove Olsen

Til Anne så kan jeg nå bekrefte at Ingeborg Christiansdatter ble dømt til 10 års tvangsarbeid den 12/10 1847,men etter dette finner jeg ikke noen spor etter henne, verken levende eller død, men hu kan jo ha emigret til utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ove Olsen

Som en opplysning så har jeg funnet henne død på Kristiania Tukthus i juni 1856,men en takk til di som har kommet med innspill i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.