Gå til innhold
Arkivverket

[#64868] Johannes Hansen Rå f. 1876 Røros


Gjest Leif Stedtler
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Stedtler

Er d noen som har noe kjennskap til Johannes Hansen f 1876 Fikk en sønn 21 år gammel, sønnens navn er Karl Marius f 1897 i Bjørnør Roan. Er interessert i anene til Johannes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Stedtler

takker for den Astrid, men akkurat den opplysningen med Karl Marius hadde jeg, finner ikke noen Johannes Hansen i kirkebøkene på Røros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg satt og forsøkte meg litt på Johannes Hansen i går. Gikk gjennom konfirmasjonslister for Røros fra ca 1890 uten å finne noen. 'Rå' finner jeg umulig å forbinde med Røros på noen måte.Det kan vel tenkes han var født et eller annet sted Rørosområdet, og at 'Rå' skal være Råen? Det er en Johannes Råen født 1870 i Holtålen og grubestiger ved sinkgruvene i Egge i Nord-Trøndelag, men han viser seg i FT 1875 for Ålen å være en Johannes Henriksen.Det er en Johannes Hansen Moan født 1875 som ble konfirmert i Ålen i 1890. Han er gift og har en sønn født 1897 i FT 1900:LenkeSå ham kan man vel se bort fra?Som du ser, er dette forsøk, som mer eller mindre renner ut i sanden. Man kan også reflektere over hvor riktige og presise de opplysningene er, som finnes om ham i kirkeboka. Mange fedre er vel forsvunnet fra stedet når barnet blir født, og de opplysninger som finnes, er oppgitt av barnet mor. Da spørs det hvor mye hun eller andre på stedet visste...Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Stedtler

Ja du har helt sikkert rett i det der, tiden har vel ikke forandret seg så mye di siste hudre år når det gjelder å komme med riktige opplysninger om barnets far eller tidspungt :) Men du skal ha så mye tusn takk for hjelpa iallefall. Får vel bare fortsette å lete. Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.