Gå til innhold
Arkivverket

[#64872] USA; Ingebrigt Ingebrigtsen Dørheim, f i Fjellberg 03.10.1845?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg finner en Ingebrigt Ingebrigtsen 21 år som emigrerer med skipet Leif, som er det samme navnet som skipet han mønstret på, i juli 1866. Han kaller seg Skjensvold, og jeg skjønner ikke hvorfor. Ingen av hans foreldre var fra gården Skjensvold i Etne, og så vidt jeg vet bodde de heller aldri der. Han kan selvsagt ha vært tjenestegutt der før han mønstret på 1. gang. http://www.norwayheritage.com/p_list.asp?jo=1158Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

(2); Nei det kan ikke være den jeg fant på 'Leif'. I Etne-soga står en annen Ingebrigt Ingebrigtsen Skjensvoll f 1844 som også emigrerte i 1866.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det ser ut for at denne slekten har brukt navnet Dorheim eller Doreim i USA.Det er trolig at Ingebrigt har vært mannskap på den turen det er lenke til i (2). Vet noen om der kan finnes mannskapsliste?Er det noen som kan hjelpe meg med dette?Også brødrene Villik / Vigleik f 1842 og Gullik / Gudleik f 1848 var over, men kom hjem igjen.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.