Gå til innhold
Arkivverket

[#64879] Ingeborg Helgesdater Sveens pr.gjeld


Gjest kjetil tufte
 Del

Recommended Posts

Gjest kjetil tufte

Hei trenger hjelp til å løse denne nøtten : Ingeborg Helgesdatter (Heljesdatter)f.1848.Hvem er hennes aner?Hun er gift med Elias Svensen f.1850 Haugesund. Død 01.01.1911.Bergen.Har navnene på deres barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

De er i allefall gifte i 1872. Det står det da datteren Hildur Emelie blir f.21.1.1875 i Haugesund. Elias blir gift på nytt 12.8.1901 med Ingeborg Ommundsen f.1861 i Lund i Dalarne og datter av bøkker Ommund Ommundson. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Med de 5 barna som er født i Haugesund så står det at de er gifte 1870/1871/1872, så her var det litt å velge mellom. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjetil tufte

Hei takk for dette, men jeg har disse opplysningene om han Han var bokbinder og drev eget verksted i Haugesund.Han ble tidlig enkemann,han flyttet senere til Bergen I folketellingen for Bergen i 1900 bor han sammen med den ene datteren Hildur Svendsen som er 25 år, hun husholderske og ugift.Han jobber som kontorist ved en bokhandler i byen. De bor i Tordensjoldsgate 3.a. Han er oppført som enkemann-Mvh.Kjetil Tufte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjetil tufte

Det er riktig at de får en datter i 1875 ved navn Hildur og at de får 5 barn.Men jeg undrer felt på hvor hun kom fra?Mvh. Kjetil Tufte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det er mulig at det er Ingeborg Helene Helgesdtr. f.1846 fra Avløypet i Sveio og datter av Helge Gudmundson Avløypet f.1819 og som var gift med Anne Katrine Jansdtr. fra Mølstre søre f.1811. I bygdeboka står det at hun var gift med Elias Knutson f.1799 og at de fikk barna Elias f.1869 og Henrik Johan i 1871. 16.3.1871 blir Ingeborg Helene gift med Elias Hansson f.1850 og i FT 1875 er de bosatt i Haugesund. Kanskje er Elias Hansson den samme som Elias Svendsson? Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjetil tufte

Hei! jeg har sett i folketellingen at de bor sammen og har familie i Haugesund med navnet Svendsen og Heljesdatter.Mvh. Kjetil Tufte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det er en Elias Hansson f.1850 i Skåre og med Hans Svendson som far og det kan forklare at det er brukt både Hansson og Svendsson. Denne Hans var gift med Karen Oline Tønnesdtr. Lenke Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Jeg har endel av forfedre til Ingeborg Helene. For mye å legge ut her, men jeg kan sende det til deg på mail. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjetil tufte

Hadde vert helt fantastisk!!!!!! Her har ndu min e post adresse (kjetuft@online.no)På forhånd takk!!! fantastisk innsats her inne !!!!Mvh. Kjetil Tufte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.