Gå til innhold
Arkivverket

[#64880] Tydehjelp, Korskirken, Bergen


Gjest Ann Hedvig Øvsthus
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann Hedvig Øvsthus

Sitter igjen med kirkebok fra Korskirken, og har vansker med å tyde det som står der, nr 16 LenkeFinner ikke at Minestral boken gir meg noen bedre skrift heller.Vet at Brudgom heter Simon Larsen og at bruden heter Elen Jacobsdtr. Ville gjerne visst hva som står under brud og brudgoms navn, om noen klarer å tyde det. Ser også at en av forloverne er Hans Hagelsteen.Ann Hedvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Jeg leser dette slik:Brudgom: Ungkarl Matros Simon Larsen gl. 26 Aar i Sandvig. 2den Rode N. 24Brud: Pige Elen Jacobs Datter gl. 24 1/2 Aar Tiener hos Kiøbmand Johan Bue MartenForlovere: Kiøbmand Johan Bue Martens og Kobberslagermæster Hans HagelsteenMvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Hedvig Øvsthus

Tusen takk for hjelpen, dere er dyktige. Klarer ikke for bare det å skjønne når det står så tett og 'tykkt' skrevetEr nok matros som er det rette ja Berit.Hadde håpet på at navnet til hennes far skulle stå der jeg da, men den gang ei.Ann Hedvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.