Gå til innhold
Arkivverket

[#64882] Hjelp til å finne Martha Kristiansen og hennes foreldre fra Skien


Gjest Kikki Brill
 Del

Recommended Posts

Gjest Kikki Brill

Hun ble gift med Barberer Halvor Isaksen og skal være født 1876 i Skien. Jeg vet alt om Halvor men har kun funnet begravelsen i kirkeboken.Der fikk jeg også etternavnet hennes.

bilete5998.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg begynner med å legge inn familien i 1900 tellingen.Ser at Halvor er født i Hedrum og hustruen i Skien. Barna f. før 1900 i Skien.Får se om vi kan finne dem i kirkebøker?LenkeOm vi greier å finne vielsen, kan det tenkes at det står fedres navn. Dåpen til barna kan vel faddernavn gi en pekepinn?Skal lete litt.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Siden jeg ikke kommer inn i kirkebøkene nå, starter jeg med en mulig kandidat til Halvor Isaksen , Her i Solumbygda i 1865-tellingen. LenkeDet jeg lurer på her er om ikke Solum hørte til Hedrum i sin tid?Han kunne passe med alder, og muligens oppkalling av barn Harald?Bare en ren teori.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Vel, her fant jeg en annen kandidat til Halvor Isaksen . Her stemmer alder og han er født i Hedrum ca.1871 LenkeFamilien bor i Skien i 1875 som du ser.Så står det igjen å finne Martes foreldre. Får se hvor mange Christian / Kristian eller Christiansen familier vi finner i 1875 tellingen i Skien. Datter finner vi ikke her om hun ble f. 1876?Fortsetter leting.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, jeg finner underveis en del om Halvor Isaksen ( d.y) her. I 1865 bor foreldre og søsken på Østre Halsen i Tjølling. LenkeFaren er sagmester. De har tydligvis flyttet mye. Sønnen Halvor ble født i Hederum og så flyttedr familien til Skien før 1875.( Litt artig med Ø. Halsen for der hadde jeg mine røtter)Får håpe kirkebøkene snart kan åpnes igjen.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

så flott at du fant de, nå lette jeg i sylling siden det står at de var fra sylling i folketellingen - sylling og lier, men fant de selvsagt ikke. Halvor som er min tippoldefar er etterkommer etter en bror av en søster som ble ane for Dronning Sonja i direkte linje. Så jeg er vel 7. søskenbarn i 2. generasjon til henne om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Anne og Gunn,TUSEN TAKK! Jeg er så glad for jeg har ikke klart å finne det selv. Kan jeg i det minste klare en slektsnøtt for dere i fremtiden...i mellomtiden får der en god klem fordi dere er så gode med meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.