Gå til innhold
Arkivverket

[#64892] Hjelp


Gjest Jarle mgne martinussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarle mgne martinussen

hjelp til og finne denne mann Johan jensen født1789 i Hadsel DER STOPPER HAN HAN BLE GIFT MED LAVA OLSDATTER FØDT 1803 iHadsel Bratøen tror jeg det står er der noen som kan hjelpe på forhand takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det ser ut til at du har lest vielsen deres. Da kan du kanskje enten legge inn lenke til den eller i det minste si hvor og når det skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Den eneste Johan Jensen jeg finner i Hadsel i 1801 er denne gutten på 4 år? LenkeHar du funnet hans dåp i Hadsel, siden du har fødselsår oppgitt her?Skal lete litt i mormonerdatabasen om jeg kan finne hans ekteskap med Lava Olsdatter?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved vielsen til Johan Jensen og Lava Olsdatter er brudgommen 26 år ( f. ca 1798?)brud 21 år f. ca 1803.om jeg ikke leser helt feil? Kan hende den Johan Jensen jeg fant i Hadsel i 1801 kan være en bra kandidat likevel? Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved foreldresøk på Johan Jensen og hustru Lava Olsdatter fant jeg disse barna listet opp på Fam.s.1. Henrich Andreas dpt 18 sep 1824. Hadsel, legger lenke til den første:Lenke2. Ellen Margrethe dpt 23 jul 1826 , Hadsel3. Ole Andreas dpt 24 aug 1828, Hadsel4. Nicoline dpt 11 sep 1831, HadselMed forbehold om rett avskrift.Kan hende faddere ved dåp vil klargjøre noe.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Lava Olsdatter Tendstrand konfirmert 19 år gammel:LenkeHendrich Erichsen oppgis i den rubrikken det er spørsmål om foreldre, pleieforeldre eller husbonde, så dette hjalp ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er dåpen til sønnen Ole Andreas . se nr 32 . 1828 i Hadsel. Sønn av Johan Jensen og Lava Olsdatter. Mulig faddere her kan hjelpe deg. Se i 150 % forstørrelse, så er det lesbart:LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle mgne martinussen

Hei Gunn Det er en sønn til Martin eller Martinus Han er det det som er kansje min oldefar gift i Bø med Karoline Johansen 1872 der står denne Johan som far

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved konfirmasjonen til Lava Olsdatter er oppgitt navnet Henrich Erichen , muligens denne mannen som bare er 10 år 1801?LenkeGårdsnavnet stemmer i alle fall med det oppgitte navn ved Lavas konfirmasjon.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

(17) Lenger ned har du også en Lava Olsd 10. Hvis man antar at hun døde, ville mora være ung nok til få nok en Lava.Foreløpig er dette ren spekulasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle mgne martinussen

Hei Astrid Denne Lava jeg har fant jeg på www trekilen coder er skifte på faren til Lava ole olsen Johan og Lava er oppført der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle mgne martinussen

Hei Jeg mener og si at far og mor til denne Lava Olsdattehar jeg en del om Men ikke noe om mannen til Lava Johan Jensen han er et mysterum hvis han er faren til min oldefar Som er gift med Johanna karoline Han heter Martin eller martinus gift 1872 i BøVesterolen der står denne Johan ogitt som far til martin så denne Johan er en gåte håper du forstår dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle mgne martinussen

HeiGunn Fant ikke mye om disse to Olava og Henrich fra 1881 tellinga kirkebøkene fra Hassel er ikke bare og lese

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.