Gå til innhold
Arkivverket

[#64901] Elen Michelsd f ca 1790 i Hosanger, Hordaland? Hvem var hun?


Gjest Signe Marie Solheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Signe Marie Solheim

Elen Michelsdatter konfirmert Dominica IV ta a Trinitatis 1807 i Seim kyrkje, bustad Nesse, alder ikke oppgitt. Hun giftet seg 9.juni 1816 med Steffen Nilsen Totland (da var hun 25 år gammel). De giftet seg i Seim, forlovere: Welom Pedersen Sletten (?) og Niels Hansen Hopland. Elen og Steffen bodde fra ca 1820 på Follese på Askøy, og her døde Elen 5. januar 1875. Det første barnet jeg finner er Niels Michael Steffensen f 14.okt 1823 i Askøy. Lurer på hvor de bodde mellom 1816 og 1823, og om de fikk noen barn i det tidsrommet. Men mest av alt lurer jeg på hvem Elens foreldre var... Kan noen hjelpe meg med å finne ut av dette? Mvh Signe Marie Solheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Hei Signe Marie ! I Alenfit 1 side 667 finner du ekteparet. Foreldrene til Elen er ukjent for forfatteren.(Jeg fant de ikke på Nese i Alenfit 2A). De bor på Totland på Lindås. Foreldre til Steffen er Nils Person f 1742-1821. Gift i 1778 med Anna Andersdatter f 1755-1840. Steffen f 1788. De var tjenestefolk på Totland da Steffen og Elen fikk 2 døtre. 1 Marta f 1816. 2 Anna f.d.1818. Boken vet ikke hvor Steffen og Elen ble av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Tusen takk, Agnar! Det er visst ikke enkelt å finne foreldrene til Elen, men det var flott å få de to døtrene! Og Steffen og Elen dro altså til Askøy, og fikk fem barn her: Niels Michael 1823, Elias 1826, Rakel Marie 1830, Sivert Andreas 1832 og Ingeborg 1835. Mvh Signe Marie Solheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.