Gå til innhold
Arkivverket

[#64903] Lars Nilsson Rogne f. 25.des 1862 til Amerika ?


Gjest Christian Rogne
 Del

Recommended Posts

Gjest Christian Rogne

Jeg har funnet ut at hans to brødre og han dro til USA, men på forskjellig tidspunkt. Er det noen som vet noe mer om når Lars Nilson evt. dro over.Jeg lurer også på om det er noen som vet noe hva som skjedde med Nils Nilsson Rogne (Nels Nelson) f. 1853, og Knut Nilsson Rogne (Keneth Nelson) f. 1858 som begge dro til amerika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Kan du fortelle mer om disse personene for å lette letingen? Det ser ikke ut til at de har brukt Rogne som etternavn, og det er jo så mange med Nilsen/Nelson.Hvilken periode kan Lars ha emigrert i?Når dro brødrene over, og hvor bosatte de seg. Regner med at du har mer på disse ettersom du har oppgitt amerikaniserte navn på disse. Gjerne lenker til emigrasjon.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Rogne

a. Nils Nilsson Rogne, f. 1853. Han reiste til Amerika b. Kari Nilsdotter Rogne, f. 1856. Ho gifte seg i 1889 med Martin Bertelsson Nes (Næss) frå Kvinnherad. Dei busette seg på Rogne og fekk 5 born. c. Knut Nilsson Rogne, f. 1859. Reiste til Amerika. d. Lars Nilsson Rogne, f. 1862. Reiste til Amerika.Nils emigrerte til USA i 1874 med Kong Sverre. Han bosatte seg i Franklin County Nebraska, og var i 1910 i en alder av 56 år fremdeles oppført som ugift. Han jobbet med jernbane så han har vel flyttet litt rundt. Det er ikke oppgitt noen døds-eller begravelsesdato for han i Franklin County, NebraskaLink til emigrasjon : LenkeDette er hva vi har funnet på Knut Nilsson1900 United States Federal Census Name: Keneth Nelson [Knute Nelson] Home in 1900: Milbank, Grant, South Dakota Age: 40 Birth Date: Aug 1859 Birthplace: Norway Race: White Ethnicity: American Immigration Year: 1879 Relationship to head-of-house: Head Father's Birthplace: Norway Mother's Birthplace: Norway Spouse's Name: Catheren B Marriage Year: 1893 Marital Status: Married Years Married: 7 Residence : Milbank City, Grant, South Dakota Household Members: Name Age Keneth Nelson 40 Catheren B Nelson 26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Har sjekket 1900 census for Lars/Lewis/Louis Nils*/Nels f des 1862. Fant ingen. Men han kan jo være feilregistrert i denne tellingen.Kan du antyde i hvilken periode han kan ha reist? Etter konf? Før eller etter 1900? Hvordan vet du at han reiste?- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Rogne

Jeg tipper vel han reiste en gang mellom 1875 og 1885, uten at jeg har noen som helst peiling på det. At han reiste er beskrevet i boka Miltzow ætti på Voss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Dette blir jo 'nåla i høystakken' når det gjelder Lars.Her er en kandidat som imidlertid er ett år for ung:1900 United States Federal CensusName: Lars Nelson Home in 1900: Kragero, Chippewa, Minnesota Age: 36 Birth Date: Dec 1863 Birthplace: Norway Race: White Ethnicity: AmericanImmigration Year: 1882 Relationship to head-of-house: Head Father's Birthplace: Norway Mother's Birthplace: NorwaySpouse's Name: Caroline Marriage Year: 1886 Marital Status: Married Years Married: 14 Residence : Milan Village, Chippewa, MinnesotaHousehold Members: Name Age Lars Nelson 36 Caroline Nelson 30 Theodore Nelson 12 Clarence Nelson 10 Selmer Nelson 6 Clara Nelson 3 Norbert Nelson 4.12 Iver S Lien 36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Rogne

Name: Nancy Olsen From: Minnesota Comments: Searching GILBAKKEN farm, Vossestrand, Hordaland; any descendants of GGGfather Nils Nilsson (Lydvo) ROYRLIDI and Kari Ivarsdatter LYDVO; any sign of Nils Nilsson/NELSON, b. 1850s in Rogne, Voss, Norway, emigrated to Appleton, Minn., and then left for 'Dakota'; SKJERVE/SHERVEY families from Rennebu and Meldal area of Sor-Trondelag; VEN (WEHN), Holonda, Sor-Trondelag.Jeg fant denne på en gjestebok, kan det være 'min' nils(nels)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.