Gå til innhold
Arkivverket

[#64907] Spregningsulykke Namsosbanen 1927


Gjest Bjørn Sundseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Sundseth

Min bestefar, Hans Robertsen (f. 30.04.1890), omkom i en spregningsulykke under arbeid på Namsosbanen den 9. februar 1927. Hvor var denne ulykken? Overhalla? Mvh. Bjørn Sundseth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Arild Vesthagen

Jeg vet ikke hvor ulykken var. Men jeg har noen tips om hvor du kan begynne å lete. Først anbefaler jeg å se i aviser fra den tiden, ulykken bør være omtalt i lokale aviser. Dernest anbefaler jeg arkivet til politiet som må ha vært inne i bildet med etterforskningen. Til slutt NSBs arkiver. Det kan være bevarte arkiver både i Statsarkivet Trondheim etter NSB lokalt i og i Riksarkivet etter NSB Sentralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Sundseth

Takk for tips. Oppgaven er ikke verre enn at svaret burde finnes forholdsvis greit når en tar fatt på den. Å legge spørsmålet hit var nok et lite anfall av makelighet. :-) Derre får ha god jul - når den kommer. Hilsen Bjørn Hallvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.