Gå til innhold
Arkivverket

[#64919] Tyding av kirkebok for Voss 1887-1903


Gjest Ole Heggelund
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Heggelund

Kan noen hjelpe meg med å tyde navn på fadderne til innførsel nr. 15. Den første og de to siste er rimelig greie, men de andre er vriene siden det heller ikke er samsvar mellom kirkebok og klokkerbok. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4535&idx_id=4535&uid=ny&idx_side=-169>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Hei! Hvis det er han Johannes Hirt du meiner so er faddrane: Gardbrukar Ole Kolbeindsen Rio og kåno Gudve Olsdotter Rio, Gardbrukar Nils Henriksen Tillung og kåno Marie Tillung, samt smeden Nils Gjerald.mvhJostein Bø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

I kirkeboka leser jeg navnet hennes som Joren Paulina (mens det står Jorun i klokkerboka)Faddere: Størk Olsen Lunde, Lars Monsen d(itto), Anne Knudsdtr. do., Brita Eriksdtr. Nærheim, Brita Jensdt. Grimestad.Såvidt jeg kan se, er de samme fadderne anført i klokkerboka.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.