Gå til innhold
Arkivverket

[#64942] RO; Gullik Ingebrigtsen og Anne Marie Fredriksdatter MAGNUS, Haagenvik, Vikedal?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Min oldemors bror Gullik Ingebrigtsen f. 15 okt 1848 på Dørheim i Fjelberg, Hordaland, skal ha blitt gift med Anna Maria (Marta) Frediksdatter Magnus f. 26. mai 1858 på Hogganvik i Vikedal, Rogaland.Jeg er ikke god til å finne Gullik og Anne Marie igjen i en eneste kilde. Er det noen som kjenner til disse to så vil jeg være svært takknemlig for hjelp?Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Nå ble jeg litt usikker. Jeg trodde at det var denne jenten, Anne 7 år i 1865, altså f ca 1858 som ble gm Gullik. Nå ser jeg at der også er en Marie på 16 år.Ja hun som bor i Bergen så jeg også, og Stavanger som fødested kan jo bare bety at det er i Stavanger stift.I følge de opplysningene jeg har fått tilsendt hadde Fredrik Magnus disse døtrene:1. Anne Marie Katrine f 1842. Hun ble gm Gulliks bror Vigleik. De har jeg kontroll på.2. Sesilia f 1846 gm Jens Andersen.3. Ingebrog f 1855 gm Lars Johannesen.4. Anne Marie f 1858 gm Gullik Ingebrigtsen Dørheim.5. Hanna Adriana f 1861 gm Johannes Sagen.6. Karoline f 1864 gm sin slektning Johannes Kreutz Magnus.Altså er der ingen Anne Dortea i denne listen. På en nettside så jeg at Anne Dortea var fært opp med f 1858, så da er nok det korrekt. Men der sto det en Anne Marie f 1845. Noe er feil. Men det skal trolig være Anne Dortea og ikke Anne Marie som var f 1858. Skal se om vi finner dåpen i 1858.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei igjen,denne nettsiden har med både Anne Marie f 1849 og Anne Dortea f 1858 LenkeMå se etter dåp og konfirmasjon for Anne Marie f 16.8.1849 da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Hei Arnfrid Lurer på om Gullik Ingebrigtsen er etterkommer av Gulleik Ingebretsen f 1776 på Juvet, Røldal og Kristi Jakobsdatter Ritland. mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Nei,Gullik er sønn av Ingebrigt Gulliksen Brekke f 1807 fra Tuddal i Hjartdal, Telemark. Ingebrigt kom til Fjellberg i 1839 og ble gm min tippoldemor i 1840. Det er Ingebrigt som har laget altertavlen i Ølen kirke.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Hei Det er riktig med Sand. Iflg Sand's boka III side 194, de har barna Marta f 1874, Ingeborg f 1876, Ingerigt f 1879, Fredrik Stocjflet von Krog f 1882. Fam. utvandret senere til Amerika. Det står et lite stykke om Ingebret, skal scanne det senere og sende det til deg. PS. Ingebret var en kjent blokkdreier på Sand.mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tusen takk Anne.Da skulle den floken være løst. Skal bare finne dåpen til de andre barna, samt utvandringen, men det tar jeg etter hvert.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.