Gå til innhold
Arkivverket

[#64947] Blaafjeldvannest


Gjest Ragnar Böðvarsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnar Böðvarsson

Goddag Nordmenn. En norsk kvinne ved navn Ingvelda födt den 31. des. 1918 flyttet til Island lite etter 1950, hun giftet seg der og ble en husmor på en bondegård. Faren hennes var Andreas Mikal Olsen bonde på Blåfjeldvannet i Tröndenes, f. 25. april 1888 og kona hans og Ingveldas mor var Sofie Helene Johanne Olsen f. 3. okt. 1891. Jeg söker etter opplysninger om dödsdatoerne for de begge to Andreas Mikal og Sofie Helene. Hvis noen kann hjelpe meg vil jeg bli veldig takksam. M v hRagnar Böðvarsson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Mulig at det kan hjelpe folk som vil hjelpe deg at jeg legger inn disse personene fra folketellingen 1900:Tror dette er Andreas [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=11&filnamn=f01914&gardpostnr=60&personpostnr=342&merk=342#ovre>Lenkeog dette Sofie Lenke ? Hun er nr 78 på denne siden Troms fylke, Trondenes, Ministerialbok nr. 16 (1890-1898), Fødte og døpte 1892, side 47. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Jeg finner ikke foreldrene på DIS-gravminner, men så er heller ikke Trondenes kirkegård ferdig registrert.Ingvarda er registrert født her Troms fylke, Trondenes, Fødselsregister nr. 89 (1916-1925), Fødte og døpte 1919, side 59. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Her er giftermålet til (John) Andreas og Sofie i 1971 Troms fylke, Trondenes i Trondenes, Ministerialbok nr. 18 (1909-1918), Ekteviede 1917, side 476. Permanent sidelenke: Lenke.Da kom jeg ikke lenger på det egentlige spørsmålet ditt, men håpet er der om at det kan bidra til å hjelpe andre å finne svaret.Kristinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per-Sverre Budahl

Blåfjellvannet ligger i Skånland, men Trondenes prosti så du må lete under Skånland ikke Trondenes. To av kirkegårdene (Kveldro og Renså) i kommunen er registrert i DIS-gravminner, men jeg kan ikke finne dem der heller. Mulig de er gravlagt på selve Skånland gravlund/Evenskjer, men den er foreløpig ikke registrert. Kanskje du kan få hjelp hos:Den norske Kirke, Postboks 110, 9439 Evenskjer, Tlf: 47 77 08 95 35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per-Sverre Budahl

Blåfjellvannet ligger i Skånland, men Trondenes prosti så du må lete under Skånland ikke Trondenes. To av kirkegårdene (Kveldro og Renså) i kommunen er registrert i DIS-gravminner, men jeg kan ikke finne dem der heller. Mulig de er gravlagt på selve Skånland gravlund/Evenskjer, men den er foreløpig ikke registrert. Kanskje du kan få hjelp hos:Den norske Kirke, Postboks 110, 9439 Evenskjer, Tlf: 47 77 08 95 35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heide to (som var søskenbarn forresten) er av samelektene Inga og Nutti. tror de er omtalt i boken 'det grenseløse folket' kan sjekke når biblioteket åpner om de har den inne. Se ellers 'Folk og slekt i Trondenes' familie nr. 377 (Sofies Helenes Johannes) og 382 (Johan Andreas Mikal)Dessverre er det bare fram til 1900 i den boken.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Böðvarsson

Jeg sier mange takk for opplysningerne. Jeg vil vente og se om Steinar Olsen finner opplysninger i boken 'Det grenselöse folket' Ellers pröver jeg å kontakte Den norske Kirke. Hva slags bok er 'Det grenselöse folket'? Kan en i den finne mye om Samernes sitt liv för i tida?Mvh Ragnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.