Gå til innhold
Arkivverket

[#64952] Tydehjelp kirkeboka for Sandar, Vestfold


Gjest Mai Berggren
 Del

Recommended Posts

Gjest Mai Berggren

Er det noen som kan tyde navnene på foreldrene til Niels Anton i kirkeboka for Sandar? (kireboka for sandar, Vestfold år 1847-1860, fødte og døpte menn, år 1850 s 25 nr 10)Er det noen som finner de i FS med evnt barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mai Berggren

Hei Gunn!Hva heter han andre Niels Anton som blir døpt i 1850? Sånn at jeg ikke ender opp med feil person...Heter han også Nielsen til etternavn?Synd at det ikke står noe mer i kirkeboka, fødselsår på foreldrene bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Tja, her er nok en Nils Anton døpt samme år i Sandar. Også med en Nils som far?LenkeDen første jeg fant på Vestfoldslekt er vel den du lurte på, men om du ikke vet hva . eller fra hvilken gård den du søker , kom fra, blir det ikke så enkelt.Både Dag og jeg har nå funnet tre gutter med samme fornavn , døpt 1850.Sandar,Da trengs nok flere opplysninger, er jeg redd.Dessverre har jeg ikke Sandarbøkene mine her nå. Befinner meg Sverige for tiden.Mvh. Gunn Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her har vi det foreldreparet på Himberg i 1865, med sønnen døpt Nils Anton. LenkeGutten kan være ute i tjeneste et annet sted i 1865?Vet ikke om du kjenner søskens navn? Her var jo en rekke barn hjemme på gården.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Mai! Denne Nils Anthon må jo sannsynligvis ha dukka opp seinere som barnefar eller ektemann - når/hvor/med hvem? Som Gunn sier i (8) - kom med mer info! Nevnte foerldrepar på Himberg og Natvald er otalt i den gamle bygdeboka for Sandeherred, men det får vente til det er avklart hvilken av de 3 dette gjelder! Familien på Vestad er ikke nevnt i den boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mai Berggren

Hei og tusen takk for all leting!Den info jeg har er: Nils Anton Nilsen f. 1850 gift med Olava Olsdatter f.1851 Sandar. Olava døde 25.10.1891 etter en barnefødsel av sønnen Ole Anton. Nils Anton er her i FT 1900 for Sandar på garden Sjuve se Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mai Berggren

Nå finner jeg jo Nils Anton i FT for 1865 med foreldre Nils Jacobsen og hustru Anne Larsdatter. Skjønner ikke at jeg ikke fant det før.... man leter seg vel blind til tider.... LenkeAndre søsken enn Lars, Gusta, Grethe og Thorvald?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, det er tydligvis en feil på den siden nå. Vielsesåret er oppgitt til 1844. Kan sikkert sjekkes i kirkebøker for Sandar.Her er vel da det antatte foreldrepar til Nils Jacobsen: LenkeSkal se om jeg finner flere opplysninger.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er dåpen til Nils Jacobsen . nr. 13: Han ble født 11 jan. døpt 25 jan.Lenke Ved vielsen i 1844 er bare oppgitt årstall på Vestfoldslekt.Jeg fant ikke vielsen i kirkeboka i farten, men boka var ikke så lett å lese.Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.