Gå til innhold
Arkivverket

[#64958] HO, Stord; Oscar HANTO f 1899 og Olav HANTO f 1893. Deres foreldre?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,I databasen over vielser på Stord fra 1913 til 1924 finner man disse to:Sadelmaker Olaf Hantho f. Tvedestrand 2.7.1893 far: Kjøpmann Anton Emil Olsen[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=vi12211913&gardpostnr=156&personpostnr=621&merk=621#ovre>Lenke Kjøbm. Oscar Hantho f. Bergen 1.3.1899 far: Kjøbm. Lars Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk Bjørg. Den burde jeg jo egentlig ha funnet selv, men jeg har vært så oppsatt på å finne Oscars dåp i Bergen at jeg ikke var begynt å leite etter Olav. Oscar var gm en slekning av meg, og så koblet jeg slk siden både Oscar og Olav ble gift på Stord. Tanken min er altså at Anton og Lars Olsen kan ha vært søsken, men jeg vet som sagt ikke.Jeg har ikke funnet noen kandidater til Oscar i Bergen i 1900, men han kan jo ha vært utelatt siden han var så liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ut fra navnet Anton Emil har jeg prøvd å finne dem i 1865, men det har ikke latt seg gjøre. Lars Olsen er jo et langt vanskeligere navn å søke etter. Mors navn er Louise Regine, som også burde være mulig å finne, men nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Så da er det en Hanto-gård også i Holt. Det var jeg ikke klar over.Nå prøvde jeg igjen å finne en Lars Olsen i Bergen som passer til deres sønn Lars, 10 år i 1865, men det var ikke så enkelt.Bergen som fødested kan selvsagt være feil. Skal sjekke KB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Bjørg, jeg kom plutselig på at de kanskje bare var ført i skipslisten, og ja LenkeMen ikke gutten og moren. Men Otto og Lars er på samme skip, Lars som kaptein og Otto som 2. styrmann. Men hadde ikke Otto vært der så hadde jeg ikke funnet Lars, for han står uten f år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Nå tror jeg at jeg har lett på alle måter for å finne de to i 1900, uten resultat. Lite sannsynlig at de var ute av landet?? Håper andre har bedre ideer , og kanskje er bedre til å leite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Men der er noen mangler i FT 1900, så det at far var 'ute' kan kanskje ha medført noe slikt. Vi ser jo nettopp at Otto er ført både hjemme og ute, men altså ikke Lars.Ikke bruk mer tid på dette, Bjørg.Vi har funnet gutten og hans foreldre, så det er greit nok.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.