Gå til innhold
Arkivverket

[#64963] Tyding av fødested for uægte barn i Seljord


Gjest Kikki Brill
 Del

Recommended Posts

Gjest arnvid lillehammer

Det var ikkje lett å lesa bildet du hadde lagt inn, men eg meiner det står: 'Barnet er fødd paa Gaarden Mosbæk i Omlid Presteg. Opgaven er skeet av Barnemoderen'. Vennleg helsing Arnvid L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Så det var Mosbæk det stod. Det er kanskje ikke så langt fra Åmli til Seljord siden han ble døpt der. Så får jeg se hvor han ble konfirmert - om han ble hos moren eller havnet hos faren etterhvert. Tusen takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Så det var Mosbæk det stod. Det er kanskje ikke så langt fra Åmli til Seljord siden han ble døpt der. Så får jeg se hvor han ble konfirmert - om han ble hos moren eller havnet hos faren etterhvert. Tusen takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Hei Gro Berit, Gunn Arnvid og Vigdis, Javisst har jeg hatt tema før men det var om Gurine det startet. Temanr 58762. Der ligger det en spennende historie om Australsk og Canadisk utvandring samt fantastiske bilder av mine forfedre. Har desverre ikke klart å finne ut av Canada men jeg er nå i gang med å finne ut av Asbjørn og kona, og alle barna. Her var det Bernt som gjorde meg oppmerksom på at han var født utenfor ekteskap mens Asbjørn var gift. Jeg har brukt tid på å bli kjent med mine cousins down under siden i sommer og prøver nå å lete i alle kriker og kroker etter alt om gardene de bodde på, livet deres og kanskje foto i tillegg. De synes det var helt fantastisk å motta bilde av husbond med familie på gården i Kvitseid der de også har bodd bakover i tid. Det er saksa fra bygdebok på nett. Jeg har tatt en pause en stund fra i våres og holdt på med min manns side, men nå er jeg tilbake på min gren i dette temaet. Må nevne at jeg ble overlykkelig da jeg mottok bildene av Magnus og Aslak, er kjempegøy å se forfedrenes ansikter! kikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Hei Gro Berit! Så spennende, du er flink til å finne kilder du. Jeg har vært i Son og bakt til jul med jentene hos venninne og kom så hjem til nydelig skiføre som bestilt. Så i dag har vi vært på tur. Nå skal jeg kose meg med slektsforskningen utover og særlig når huset faller til ro og barna sover! Ønsker deg en fin kveld, så kanskje snakkes vi snart igjen! kikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.