Gå til innhold
Arkivverket

[#64980] Leiersmaal


Gjest Jostein Bø
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Bø

Sidan eg tydlegvis har mange rundbrennarar i ætta. har ordet 'leiersmaal' ofte dukka opp i høve uekte born. Kva tyder dette ordet?Elles lurer eg på kva talet 15-126b (i Bergen) under bustad for tippoldefar min tyder. Han budde i Sydnessmuget 7, iallefall frå 1875. Han var Velom (Villum) Jensen Dagestad. Kan det ha noko med at han sat på tukthus på Bergenhus der han sona ein dom på 6 år før han vart benåda av Kongen og vart slept laus 12.8.1866 visstnok sidan han hadde so mange born både her og der? Han var ein kar som tydlegvis hadde draget på damene. I tida februar-oktober 1846 fekk han 4 born med fire forskjellige damer (på Voss), men so roa han seg visst når han fekk oldefar min i 1854(som visstnok og fekk born i Bergen før han gifte seg inn i Miltzowætti) og gifte seg med tippoldemor mi tre månader etter fødselen. Men han var framleis ein fyrrig kar, for med kona fekk han ytterlegare ein son før han vart sett inn. Men straks han kom ut att fekk han fire born til i rask rekkefylgje. Nesten unaturleg at eg sjølv har vore gift med same kåno i over 32 år!!Elles ventar eg framleis på svar om mannskapsliste på barken Frøy som forliste i Nordsjøen!!Mvh Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Leiermål er seksuell omgang mellom ugifte, i motsetnad til hor, der den eine eller begge er gifte (men ikkje med kvarandre).Sjølve ordet må vel vere avleidd av verbet 'liggje', pluss 'mål', som tyder 'sak'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Lauritzen

Leiermål/leiersmål har med det å ligge å gjøre. Betyr 'samleie uten å være gift' - og som det ble barn av. Første gang jeg hørte ordet (på et slektsforskerkurs) var det en av deltagerne som syntes det ble sagt 'leirbål' - noe som førte til kommentaren ' Ja, det var nok ganske hett, ja !'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Til (3) Et leiermål var et leiermål - uavhengig av om det ble barn av det. Men i praksis var det slik at barnet ble et bevis på at leiermål hadde funnet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Du verden! Har berre nytta dette forumet i stutt tid og lese mange av inlegga. Her får ein visst svar på det meste. Hadde nok ein mistanke om at leiermaal hadde noko med sedlæysa å gjera ja.Men Arne og Arnfrid: Forstår ikkje heilt det der med rode. Eg kjenner til rode når det gjeld brøyting og strøing av vegar idag og brannstellet i gamal tid, men det med overgang til roder forstod eg ikkje, men har ikkje eksperimentert so mykje med digitakarkivet sine moglegheiter.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Ei rode er ein administrativ del av byen. Kvart hus i roda har eit nummer. Registeret som Arne viser til, viser kva gate-hus-adresse som svarer til dei ulike rode-hus-adressene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Forstår eg det rett då at tippoldefar min budde på Torgalmenningen når han står oppført med 15-126B? Lærer det vel etter kvart tenkjer eg. Må ha meg ein tur til bydn imorgon og sjå kvar karen budde.MEN EG VENTAR FRAMLEIS PÅ MANNSKAPLISTE FRÅ BARKEN FRØY!!!Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Arnfrid - eg søkte der som det stod alle basar og då fekk eg det opp. Som sagt so har eg nett fått greie på digitalarkivet. Tidlegare har eg nytta meg av gamle papir som far min har samle gjennom åra. Elles heitte nermaste naboen min i barndomen i Rognsfossen på Voss Mæland!!Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eik

Jostein, hvor stiller du spørsmål om den mannskapslista? Jeg ser ikke noe slikt spørsmål her i denne diskusjonen iallfall, annet enn at du venter på svar.Hvis du har postet et slikt spørsmål, burde du nok poste en oppfølger under det samme temaet, slik at det vises rimelig langt oppe i temalista.Det kan vel også hende at det ikke er noen av oss brukerne som kan svare, så kanskje du må stille spørsmålet i 'Arkivforum'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Hei Inger! Er heilt ny her på forumet. Har berre brukt gamle stensilar etter far min tidlegare når det gjeld ættegransking so eg har ikkje heilt taket på dette som eg no har oppdaga. La inn eit innlegg for nokre dagar sidan om dette, og det kom etter kvart langt ned på lista, men no er det kome opp på toppen etter at Arnfrid Mæland snappa det opp. Så der er litt meir.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.