Gå til innhold
Arkivverket

[#65011] Ole Andersen som bodde på Skattumeie i Vang, nå Hamar kommune


Gjest Jorunn Mælum
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Mælum

Ole Andersen som bodde på Skattumseie fikk en sønn uten å være gift med Marte Olsdatter søndre Roko i Løten 6 feb 1847. Gutten het Christen Olsen. Han ble døpt i Løten krk 5 apr 1847. Foreldrene giftet seg neppe senere. 3 år gammel ble Christen sendt til Vang og var vel legdgutt, eller han kom til faren. Denne Ole Andersen på Skattumseie er vanskelig å finne. Han er ikke identifisert nærmere ved sønnens fødsel. Ingen indikering av alder eller fødselsår.Skattum ligger i Vang og Roko ligger i LøtenKan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

En tjtdreng Ungkarl Peer Andersen oppgis å være født på Skattum da han giftet seg med Johanne Johannesdtr fra O i 29.12 1853. Peer oppgis å være 25 år, altså f 1828. Faren til Peer var Anders Peersen. Mulig ledetråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Mælum

Da har jeg listet aktuelle kandidater konfirmert fra 1837-46. Om jeg har fått med meg alle er jeg meget usikker på. Husk jeg er nybegynner. Mulige personer:Ole Andersen Agger-eie f 12 okt 1819 på Dørum-eie døpt 14 nov 1819, foreldre Anders Olsen og Rangdi Hansdatter, konf 1833 Ole Andersen Dystvold-eie f 28 jul på Greften-eie døpt 24 aug 1819. Foreldre Ole Syversen og Helvig Jensdatter Ole Andersen Gile-eie f 20 nov 1823, døpt ?, Foreldre Anders Olsen og Berte OlsdatterOle Andersen Grytting, konf 1837, f 22 jul 1823, foreldre Anders Christoffersen og Inge Olsdatter Ole Andersen Gile-eie, konf 1837, f 20 nov 1823, foreldre Anders Olsen og Berte Olsdatter Ole Andersen Ingeberg konf 1838, f 5 mai, døpt 27 1824, foreldre Ander Olsen og Eli Gudbrandsdatter Ole Andersen konf 1839, ingen opplysninger Ole Andersen Slemsrud-eie, konf 1841, foreldre Anders Olsen og Margrete Larsdatter Åltomt-eie, 14 år Ole Andersen Storhamar-eie konf 1841, foreldre Ander Pedersen og Inge Olsdatter stor Imerslund-eie, 15 år Ole Andersen Voll-eie konf 1843, foreldre Anders Johannesen og Berte Jensdatter, Ole Andersen Tronhus-eie konf 1843, Far Anders Olsen og Sofie Nilsdatter Ole Andersen Disen-eie, født på Nyhus-eie konf 1843, foreldre Anders Olsen og Oliv Paulsdatter Ole Andersen Ingvoldstad-eie konf 1846, foreldre Anders Jensen og Kjersti Larsdatter En Peder Andersen Åker-eie (mulig bror??) ble konfirmeri i 1842, 14 år gammel. Faren var Peder Andersen Åker og Margrete Andersdatter på Åker-eie. Det kan være han som ble gift fra Skattum i 1853??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.