Gå til innhold
Arkivverket

[#65022] Fjøsanger


Gjest Inger Skaanevik
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Skaanevik

Ingeborg Antonisdatter, født 1780, fra Fjøsanger. I hvilken kirkebok skal jeg leite etter hennes fødsel/dåp? Søker hennes foreldre osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Skaanevik

Hun var gift med Johannes Kristofferson fra Tysnes.Bosatt på Fjellandsbøle.Døde i 1864.Hun het jo Antonisdatter, er det vanlig navn på vestlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Namnet Anton(i)(us) var ikkje av dei vanlegaste. Men det førekom, òg i Fana.Det er registrert sju barn med far Anton, Antoni eller Antonius i Fana 1712-99: LenkeDen siste var Antonius Jonsson Sæla i 1770, og det er vel tvilsamt om han fekk fleire barn så seint som i 1780.Når Ingeborg døyr i 1864, må ho ha vorte 84 år dersom ho var fødd i 1780. Det er sjølvsagt mogleg, men eg ville nok ha halde ope for at ho var fødd ein del seinare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Du har fått gode kandidatar til konfirmasjonen og FT1801.Ved FT1801 er det ein Anthonis Andersen på Store Solheim i Årstad: LenkeSolheim er kort veg frå Fjøsanger. Men han er i yngste laget.Dersom vi har funne rett Ingeborg i Bergen/Årstad, ser det ut til at ho var fødd i 1780 eller kanskje 1779.Men tru no ikkje på alt som står i kyrkjebøkene! Alderen på dei døde er ofte berre gjetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle Grøhn

Ca 18 års forskjell er vel ikke yngre enn at det er godt mulig. (Hvis det er tilfelle er dette litt artig i forhold til meg da jeg selv vokste opp på Solheim/Danmarksplass og bor i rundt samme alder nå i nærheten av Fjøsanger)Forøvrig er det heller her: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8743&idx_id=8743&uid=ny&idx_side=-39>Lenke og utover du bør leite etter personer født i nåværende Årstad (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Skaanevik

Takk Torodd, og alle dere andre!Jeg leiter videre, men jeg er ganske ny i gamet, så det tar tid!Ingeborg kan jo ikke ha falt ned fra ingensteds!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.