Gå til innhold
Arkivverket

[#65025] Folketellingen for Kristiansand for 1891


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Jeg har vert på leiting etter en som var på et barnehjem i Kristiansand da hun ble konfirmert 28. april 1889. Jeg antar at hun også måtte være i Kr.sand under FT for 1891. Det er mulig at jeg ved hjelp av de spor som finnes i 1891 kan gi meg tips om hvor det ble av henne. Den det gjelder er:Mathilde Helene (Heleen) Larsen født i Bergen 20. april 1873. Foreldre var Mons Andras Larsen f. 1846 på Manger i Radøy og Ingeborg f. 1844 i Vigedal i Rogaland. Foreldrene ble gift den 30. juni 1873 i Bergen og døpte dattera den 2. juni 1873 i Korskirken i Bergen.Familien flyttet en gang mellom 1873 og 1875 tol Kristiansand. Både moren og farend døde før Mathilde hadde fylt 8 år. Jeg antar at Mathilde kom på barnehjem en gang mellom april 1881 og 1884.Håper at det er noen som kan hjelpe meg å finne henne i ft for 1881?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.