Gå til innhold
Arkivverket

[#65029] Anna Marie Jonasson er hun født i Kongsberg?


Gjest Solveig Kristine Westgård
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Kristine Westgård

Ingeborg Kristine Nilsdatter født 2-11-1844 i Kongsberg. Hun gifter seg med Johan Gustav Jonasson fra Sverige. De gifter seg 10 juni i 1867 i Kongsberg.De får ei datter Anna Marie Jonasson født i 1879. Er hun døpt i Kongsberg?Har også hørt at hun er født på Skotfoss i Telemark.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Jonasson, Johan Gustaf Dräng (ogift man)f. 31/12 1842 i Huggenäs, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 30/3 1867 från Lösdrivare, Huggenäs, Värmlands län (Värmland) till Kongsberg, Buskerud fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 160Emibas emigrationsakt: Huggenäs S 1867 001Onormerade namnformer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Kristine Westgård

Hvis hun er født på Skotfoss, sokner de til Pollen kirke,Ulefoss eller Solum i Telemark?MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Finner en Anne Jonasen her i Kviteseid i 1900. Alder passer, men om det er damen som var i tjeneste her vet jeg ikke. LenkeSkal kikke litt i Ulefoss og Solum-området.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Kristine Westgård

I 1900 bodde hennes foreldre i Bamble. Anna Marie ble gift med Edvard Olsen Liane Tune i Østfold. Han var døpt 24-juli 1872.Anna Maries første barn er Emmi født20-2-1899 fødested står det Mos Sm.Nå fant jeg noe på 1900 tellinga for Tune Rolvsøy,der står det Hitterdal? Kan det stemme? MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Bjørg jeg får ikke sidelenka til å virke, og bildelenka viser ikke hvilken kirkebok lenkene viser til. Så da blir spørmålet hvilken kirkebok er det du har laget lenker til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Kristine Westgård

Hei.Nå fikk jeg mye informasjon, Anna Marie har 8 brødre de 2 første er født i Kongsberg.Nils og Karl i 1867 og 1869.Johan Gustav i 1873,Olaus i 1876, Anton Emil i 1880, Kristian i 1883, Oskar Ludvik i 1885, Adolf Vilhelm i 1888.Når flyttet de fra Hiterdal til Bamble?MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Kristine Westgård

Hei .Tusen mange takk for hjelpa, nå har jeg fått noe som jeg kan skrive ned.Ha en fin adventstid.Stor hilsen fra Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Karl Johan 10/6 1867 Kongsbrg., Nils Martinius 11/8 1869 Kongsbrg., Alfred August f.5/5 grl.10/5 1872 Kongsbrg., Johan Gustav 24/5 1874 Kongsbrg.- Olaves f.23/5-dpt.2/7 1876 Heddal, Anne Marie 6/5-2/6 1878 Heddal - Anton Emil 24/8 1880 Brevik - Kristian 22-25?/12 1882 Bamble, Oskar Ludvik 26/7 1885 Bamble og Adol Vilhelm 1888 Bamble. Disse datoene er funnet på FS så de må sjekkes mot kirkebøker.Da skulle det ikke bli så vanskelig å finne i flyttelistene når de flyttet og hvor, om de da meldte fra om dette da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.