Gå til innhold
Arkivverket

[#65030] Kari Larsdatter, Manger


Gjest kjetil tufte
 Del

Recommended Posts

Gjest kjetil tufte

Nå må jeg be om hjelp igjen, har sittet i snart 7 timer og lette etter Kari Larsdatter, f.1809 Manger. Gift med Mons Olsen Abedissen, Manger pr.gj. Disse fikk barna Kristi. Anne og Ingeborg. Jeg har hans foreldres navn m.m. men finner bare ikke noe mer på henne. Kan jeg få litt hjelp? Mvh Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Vielse 09 APR 1831 Manger, Hordaland [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11606&idx_id=11606&uid=ny&idx_side=-223>LenkeKan dette være barna deres,tro?Barbro,født 15 juli 1831(nr 84): LenkeKonfirmasjonen hennes (her kalles hun Barbara)i 1846(nr 24): LenkeIngebor,født 20 juni 1833(nr 98): Lenke Konfirmasjonen hennes i 1848(nr 36) LenkeOle,født 2 mars 1836(nr 27): Lenke Karen,født 21 feb 1841(nr 41)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Karis konfirmasjon (nr 289)Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Manger, Ministerialbok nr. A 3 (1816-1824), Konfirmerte 1823, side 256. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Fra kirkeboken: Angående den Kari som Berit fant i innlegg 2 Dåpen til Kari Larsdatter,født 28,døpt 31 okt 1807: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11604&idx_id=11604&uid=ny&idx_side=-110>LenkeVed vielsen i 1831 ble bruden kalt Kari Larsdatter Ryland.Konfirmasjonen til Kari Larsdatter Ryland i 1823(nr 289):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke L Hansen

I (2) står det en merknad om mor: Helland. Her blir det født en Ingebor Anfindsdtr på Helland.LenkeKan være henne til tross for ca 2 år feil i forhold til død ii 1864.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke L Hansen

Det står: et uægte pigebørn af Herløe sogn fød 28 og døpt 31.oct. Moderen Ingebor Anfindsdtr Helland, udlagt til barnefader .. ukonfirm... Lars Nielsen fra Bergen. Test: Niels Bendixen, Bendich Knudsen, Johannes Jensen, Inger Stephensdtr, Brithe Cristensdtr. Alle fra Eikeland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjetil tufte

Hei igjen. Ja så var det faren hennes da, Lars Nilsen.... Forsøker å finne ham men der er ikke mye punkter å finne ham på. Står i kirkeboken at far til Kari Larsdatter var 'ukonfirmerte Lars Nilsen fra Bergen. Har noen av dere vært borti denne situasjonen hvor du skal finne en person på så få opplysninger? Da er jeg mottakelig for noen gode tips, for jeg står fast... Mvh Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke L Hansen

Dette er bare et skudd fra hoften... Ser at ved konfirmasjonen til Kari er det nevnt gården Ryland. Finner en Lars Nielsen som gifter seg i 1815 med Mari Olsdatter. På gården Ryland. Kanskje dette er den rette? Ryland ligger i Meland og er omtalt i bygdebok 1 for Meland. Kanskje du kan finne svar i den boken??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.