Gå til innhold
Arkivverket

[#65034] Trenger hjelp til å tyde anmerkning etter dødsfall i kirkebok i Bjerkreim


Gjest Arne B. Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne B. Kristiansen

Trenger hjelp til å tyde det som står etter dødsfallinnføringen i kirkeboken til Aslak Ommundsen. Det begynner med 'paa Ørsdalsvannet......'.Her er kirkeboken, nr. 6. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Klammetegnet omfanger også info den personen som jeg søker informasjon om. Den er vel der for å markere at all informasjon er om samme person. Eller 2 personer. Det er det jeg også lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Arne!'druknede paa Ørsdalsvandet tillige med 4 andre, nemlig Kiddel Johnsen Netland, Jens Knudsen[?] Hovland med Søn Mauritz, samt Peder Bjørnsen Bjordal, idet deres Baad rimeligvis kuldseilede.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

'Druknede paa Ørsdalsvandet tilligemed 4 andre, nemlig Kiddel Johnsen Netland, Jens Knudsen Hovland med Søn Mauritz, samt Peder Bjørnsen Bjordal, idet deres Baad rimeligvis kuldseilede'Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Denne gang må jeg virkelig takke dere begge for en kjemperask hjelp.Er det mulig å spørre om jeg kan få hjelp til å tolke hva som står i et brev som er kommet fram i jobben med debatt 64780 'Spor etter en barnemorderske'.Dette innlegget er en del av sakskomplekset til for å få en mer fyllestegjørende innsikt i saken om barnemordersken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Skann og send det til blondina,så videresender hun til meg. Ellers burde du kunne finne adressen min ved å skrive Sandsmark i søkeruta her øverst. Skal forsøke å lese brevet,lover ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.