Gå til innhold
Arkivverket

[#65036] Orkdal/Svorkmo: hjelp til å tyde kirkebok


Gjest Rune Fergestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Flor

Far til Rannj er Olle Aarlien, fadder: Anne E.dat. Winum, Mariths far er gitt navnet Olle Aarligen og Fadder: Olle Tronvols q (kvinne), så vidt jeg kan se. Jeg oppfatter det som om neste innførsel på begge, er neste dåp.mvh Bjørn F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Stavne

Bjørn, for meg ser det ikke ut som det er forsettelse på fadder listeFaddere til Rannj:Helle Larsd., Olle Berbues? q., Frans Kielstrup, Nicolaj Daugaard og Povel SteenFaddere til Marit:Knud Ik? q., Marit Hansd. Aarlig-?allen, Lars Waldstad, Aren MoeMvh. Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Fergestad

Så vidt jeg husker er det en gård i Orkdal som heter Årlivold eller noe liknende... Kan det ha noe med det å gjøre kanskje?RF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Lurer på om det ikke står Aarlig vallen/ballen?. Se 1.Advent og siste ordet der, eller linja over Mandagen dend 10 Desemb og siste ordet der eller høyre side øverst 3. Advent og siste ord. Jeg synes det siste ordet er vidner, men uansett hva ordet er så er første bokstav den samme som i ..allen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Fergestad

Jeg har kikket i Orkdalsboka under Årli og Årlivoll uten å bli noe klokere av det. Håpet kanskje det var nevnt en Ole der i det rette tidsrommet... Men det er jo sparsomt med brukere og husmenn nevnt i bøkene til Skrondal da.Mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.