Gå til innhold
Arkivverket

[#65041] Trænger hjælp til at finde dødsdato på Wilhelm Mathias Lind f. 1836


Gjest Hans Falch
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Falch

Trænger hjælp til at finde dødsdato på Wilhelm Mathias Lind f. 1836RHD: 1875-telling for 1902 Tromsø3808 1 1 Wilhelm Mathias Lind m hf g Opticus og Compasmager 1836 Lindaas Præstegj.Mvh Hans Falch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Siden du ikke har fått noe svar her, legger jeg innen lenke til W.M. Lind i 1875-tellingen: LenkeKan lete litt for å se om jeg kan finne spor av ham .Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det er noe jeg stusser litt på her. I 1865-tellingen finner jeg Wilhelm Mathias Lind som ugift i Ålesund som instrumentmagerlærling:LenkeI 1865-tellingen er han gift, og det er to døtre i familien med etternavn Brun. ( er disse da hustrus døtre fra et tidligere ekteskap?)Vet du om Wilhiam Mathias Lind fikk barn ?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg Brun-døtre på Hærø 1865: LenkeTydelig at Wilhelm gifter seg med en av disse døtrene, men føringen i 1875-tellingen forstår jeg ikke helt?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Falch

Det stemmer at Wilhelm var ugift i 1865.Han blev gift med enken Agnethe Tomine Wrensted, hun var gift 1. gang den 22. april 1846 med Løjtnant Johan Christopher Brun født den 20. maj 1794 død den 26. november 1865, Røren, HerøyJeg kender ikke til børn af Wilhelm Mathias lind.Mvh Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da er dette det 1. ekteskapet: LenkeHar lett etter Wilhem Mathias Lind i Dis gravminner, uten hell til nå. Mulig gravstedet ikke er registrert ennå?Kan fortsette leting.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

På Distreff er det levert inn mye data om Agnethe Thomine og hennes 1. ekteskap med Johan Christopher Brun.Her er nevnt 4 døtre i 1. ekteskap.Finner ikke noe der om 2. ekteskap med Wilhelm Mathias Lind.Lurer på om det kan finnes et skifte etter instrumentmageren ?Kan det tenkes at han døde i Tromsø?Har du flere ooplysninger om han , så hadde det vært fint om du la inn det du har her.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Under Dis kilder for Troms finner du en søkbar database over begravede i Tromsø: LenkeKan hende noen lokale slektsforskere i Tromsø-området kan hjelpe deg med å finne flere opplysninger om denne W.M. Lind.Lykke til med fortsatt leting.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg er redd det ikke finnes mange digitale kilder for Tromsø, som kan søkes i mellom 1875 og 1900-Her dukker det opp en urmager Lind i Brandtakstprotokoller : LenkeVet ikke om det er den samme mannen?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har også lett gjennom kirkebøker for Tromsø etter døde .Har til nå sett i årene mellom 1876-1883 , på leting etter Wilh. M. Lind og hustru.Det er et tidkrevende arbeid, men kirkebøkene er godt leselige .Det kan jo også hende at familien har flyttet et annet sted.Da blir det ikke så enkelt å finne hvor han ble begravet?Håper at noen kan kjenne til eiendoms overdragelse og når hans lærling overtok forretningen ?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Den ene stedatteren flyttet ihvertfall fra Tromsø...Aagine Gerhardine Brun, f. 1860 på Herø er sannsynligvis å finne i Oslo i 1900, gift med Carl Ludvig Ryen, født på Ryen gård i Østre Aker. Hennes datter i tellingen her er født i 1888 i Trondheim [url="http://www.utdanningsetaten.oslo.kommune.no/category.php?categoryID=22095>LenkeDatteren Ingeborg er født februar 1888 og døpt i Domkirken Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Klokkerbok nr. 601C10 (1884-1897), Fødte og døpte 1888, side 94. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da er hun vel der ved datterdatters dåp . Anne Regine Brun er mors navn her. Kan hende ektemanden lever, her står det ikke noe om enkefru.Kan det tenkes at Wilhelm Lind døde i Trondhjem, og ikke i Tromsø?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Her er iallefall Thomine Lind da hun het Brun og var enke etter første ekteskap. Her er de to døtrene som bor sammen med henne og Wilhelm M. Lind i 1875, og de andre som vi finner med fødte barn i Trondheim.LenkeKristinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Falch

Det ser ud som søgningen indsnævres til:Gunn indlæg 19: Opsynsmand M. Lind 19.05.1878Tommy indlæg 17: Tomine enkefrue Lind den 16.07.1882Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

J får ikke åpnet kirkebøkene nå, men husk på at den dåpen jeg fant i 1888 i innlegg (15), så sto 'fru Lind' i ministerialboken og 'enkefru Lind' i klokkerboken. Så det bør kontrolleres først.K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.